چاق شدن صورت با ورزش و رژیم های غذایی

راهکار های تغذیه ای برای چاق شدن صورت + معرفی ماسک های خانگی

افزایش وزن به روشی سالم همیشه آسان نیست، به خصوص اگر می خواهید تلاش های خود را برای افزایش وزن روی قسمت خاصی از بدن متمرکز کنید. به دلایل مختلفی، برای افرادی که ظاهری لاغر دارند، معمول است که بخواهند با افزایش وزن صورت خود را پر کنند، اما از آنجایی که ما معمولا نمی توانیم انتخاب کنیم که کجا و چگونه این اتفاق در بدنمان می افتد، این فرآیند می تواند دشوار یا غیرممکن به نظر می رسند. هرچند، همه چیز از دست نرفته؛ چندین کار وجود دارد که می توانید برای ایجاد گونه های پرتر و صورت گردتر انجام دهید، اگرچه این روش ها تا حدودی غیر مستقیم هستند. برای یادگیری پاسخ به این سوال، “چگونه می توانم در صورتم وزن اضافه کنم؟”، به خواندن این مقاله ادامه دهید.

چگونه صورت خود را در طول رژیم چاق تر کنیم؟

اگر متوجه شدید که گونه‌ هایتان گود افتاده یا استخوان ‌های صورتتان خیلی برجسته هستند، نگران نباشید، زیرا راه‌ هایی وجود دارد که می‌ توانید در صورتتان وزن اضافه کنید و ظاهرتان را نرم یا پر کنید. با این حال، توجه داشته باشید که برخی از عوامل در این فرآیند وجود دارد که خارج از کنترل شما هستند، یعنی اثرات ژن های شما. به طور کلی، تنها راهی که می توانید مطمئن شوید که مقداری وزن در صورت خود اضافه کنید این است که به طور کلی وزن اضافه کنید. از آنجایی که بدن به ما اجازه نمی دهد فقط در یک مکان وزن اضافه کنیم – حداقل، نه با انتخاب – تجمع چربی بدن در همه جا واقعاً تنها راه برای به دست آوردن مقداری چربی اضافی صورت است.

گفته می شود، این فرآیند تضمینی نیست که برای همه کار کند. حتی اگر 10 یا 20 پوند اضافه کنید، ژنتیک چیزی است که تعیین می کند این چربی جدید در کجا رسوب می کند، بنابراین احتمال بسیار واقعی وجود دارد که بتوانید وزن قابل توجهی به دست آورید و مقدار کمی از آن در اطراف صورت شما رسوب کند. برای برخی افراد، افزایش چربی در اطراف باسن یا کمر متمرکز می شود، در حالی که برخی دیگر ممکن است آن را در اطراف روده آنها جمع کند. در حالی که مقداری از وزنی که به دست می آورید ممکن است در اطراف صورت شما ظاهر شود، مقدار وزنی که برای رسیدن به این نتیجه نیاز دارید نیز می تواند بر اساس ساختار ژنتیکی شما متفاوت باشد و در برخی موارد، ممکن است مجبور به افزایش وزن ناسالم شوید.

راه های سالم برای افزایش وزن در صورت

از آنجایی که افزایش وزن در صورت نیاز به تجمع چربی دارد، به راحتی می توان اجازه داد که این روند بیش از حد پیش برود و منجر به افزایش وزن ناسالم شود. به همین دلیل، مهم است که تلاش‌های شما برای افزایش وزن در صورت به روشی متعادل و سنجیده انجام شود. اگر این تغییری است که شما به دنبال آن هستید، نکات زیر را برای دستیابی به هدف خود به روشی سالم در نظر بگیرید:

افزایش وزن آهسته و ثابت را دنبال کنید

مانند بسیاری از چیزهای امروزی در جامعه، معمول است که افراد هنگام تلاش برای افزایش وزن در صورت خود، هرچه سریعتر نتیجه بگیرند، اما باید از این کار اجتناب شود. افزایش سریع وزن می تواند منجر به بسیاری از همان خطرات سلامتی شود که افراد چاق تجربه می کنند – دیابت، بیماری قلبی و فشار خون بالا، حتی اگر وزن واقعی شما به طور کلی سالم در نظر گرفته شود. علاوه بر این، وزنی که به سرعت به دست می‌آید اغلب به همان سرعت کاهش می ‌یابد، بنابراین اگر سرعت آهسته و ثابتی نداشته باشید، بعید است که نتایج شما ثابت بماند.

حداکثر باید هدفتان این باشد که حدود 1 پوند در هفته اضافه کنید، که به معنای مازاد کالری حدود 500 کالری در روز (یا 250 کالری در روز اگر می‌خواهید ½ پوند در هفته متوسط‌تر را حفظ کنید) است. حفظ این میزان در طی یک یا دو ماه به شما این امکان را می دهد که به آرامی چربی بسازید و اثرات آن را بر روی صورت و بدن خود مشاهده کنید و قضاوت در مورد موفقیت تلاش های شما در طولانی مدت را آسان تر می کند.

مقداری عضله نیز اضافه کنید

اضافه کردن چربی به بدن شما ممکن است به افزایش وزن در صورت کمک کند، اما مهم است که افزایش چربی را با افزایش عضله نیز متعادل کنید. بافت عضلانی نه تنها افزودنی سالم‌ تر به فریم شماست، بلکه می ‌تواند به پرکردن صورت شما نیز کمک کند. سعی کنید دو یا سه بار در هفته تمرینات قدرتی داشته باشید تا عضله سازی کنید که می توانید در خانه با تمرینات وزن بدن، نوارهای مقاومتی یا وزنه های آزاد انجام دهید. اگر هدف شما افزایش وزن است، باید از تمرینات هوازی سنگین دوری کنید، اما این بدان معنا نیست که به طور کامل از آن اجتناب کنید.

مصرف مواد مغذی خود را حفظ کنید

مطمئناً افزایش کالری دریافتی به افزایش وزن کمک می کند، اما بدن شما برای زنده ماندن به چیزی بیش از کالری نیاز دارد. اطمینان حاصل کنید که یک رژیم غذایی کامل را به خاطر داشته باشید که حاوی ویتامین ها، مواد معدنی، پروتئین، کربوهیدرات های پیچیده و منابع سالم چربی باشد. در حالی که متخصصان تغذیه به طور کلی موافق هستند که غذاهای کامل بهترین منبع مواد مغذی هستند، افزودن محصولاتی مانند شیک های جایگزین وعده غذایی به رژیم غذایی شما نیز می تواند ترکیب سالمی از مواد مغذی را به شکلی آسان و راحت فراهم کند. فقط مطمئن شوید که محصولی که انتخاب می‌کنید با مواد غذایی واقعی ساخته شده و دارای مشخصات تغذیه‌ ای متعادل است، نه فقط کالری فراوان. البته به یاد داشته داشته باشید که برنامه غذایی اصولی جزء اصلی کاهش وزن هستند. برنامه غذایی باید اصولی و متناسب با شرایط شما باشد تا به بدن شما آسیبی نرساند. شما می توانید برای سفارش رژیم کاهش وزن با کارشناسان سایت ارتباط برقرار نمایید.

در اینجا چند درمان خانگی ساده برای بازگرداندن گونه های چاق و نرم حباب دار آورده شده است.

  1. محلول گلاب و گلیسیرین را بمالید

عناصر:

10 قاشق چایخوری گلاب

12 قاشق چایخوری گلیسیرین غلیظ رقیق نشده

روش:

با ترکیب 8 تا 10 قاشق چایخوری گلاب با 12 قاشق چایخوری گلیسیرین غلیظ رقیق نشده سرم درست کنید. آن را در ظرف کوچکی بریزید و در یخچال بگذارید. این سرم را هر شب قبل از خواب استفاده کنید تا در عرض یک دو هفته به نتایج قابل مشاهده برسید.

  1. دوغ- خمیر شکر

عناصر:

2 قاشق غذاخوری دوغ

شکر گرانول 2 قاشق چایخوری

1 قاشق چایخوری عسل طبیعی

½ قاشق چایخوری جو دو سر آب پز و له شده

روش:

2 قاشق غذاخوری دوغ را با 2 قاشق غذاخوری شکر، 1 قاشق غذاخوری عسل، کمی زردچوبه و ½ قاشق چایخوری جو دو سر آب پز و له شده را در یک کاسه همزن بریزید و مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید و به یک مخلوط همگن تبدیل کنید. خمیر را روی صورت تمیز بمالید و با حرکات دایره ای شروع به شستشوی صورت کنید. 15 دقیقه ادامه دهید و با آب سرد بشویید. این خمیر صورت را دو بار در روز به مدت حداقل یک هفته بمالید تا تفاوت قابل توجهی در گونه های شما ایجاد شود.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *