تاثیر فوق العاده فلفل سبز بر سلامتی

تاثیر فوق العاده فلفل سبز بر سلامتی

فلفل سبز سبزی رایجی است که در آشپزخانه های هندی به دلیل طعم تندشان استفاده می شود. فلفل سبز از نظر علمی با نام  Capsicum frutescens  شناخته می شود. تندی فلفل سبز از ماده شیمیایی به نام کپسایسین ناشی می شود. کپسایسین علاوه بر ارائه طعمی تند و تیز، مسئول اثرات سلامتی متعدد دیگری بر قلب، معده و تسکین درد است.

فلفل سبز یکی از پرمصرف ترین ادویه ها در سراسر جهان است. فلفل سبز در آمریکا منشا گرفته و به طور گسترده در آفریقا، آسیا و منطقه مدیترانه رشد می کند. در ادامه می خواهیم فواید، نحوه استفاده و عوارض جانبی فلفل سبز را بررسی کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

ارزش غذایی فلفل سبز

فلفل سبز منبعی غنی از بسیاری از مواد مغذی است. ترکیبات فعال زیستی شامل آلکالوئیدها، فلاونوئیدها، فنول ها، اسانس ها، تانن ها، استروئیدها و کپسایسین هستند. اجزای تغذیه ای موجود در فلفل سبز در زیر آورده شده است.

ارزش اجزای غذایی

  • کربوهیدرات 9.46 گرم
  • پروتئین 2 گرم
  • چربی ها 0.2 گرم
  • فیبر 1.5 گرم
  • شکر 5.1 گرم
  • آهن 1.2 میلی گرم
  • کلسیم 18 میلی گرم

کاربردهای بالقوه فلفل سبز برای سلامتی بدن:

کاربردهای بالقوه فلفل سبز برای سلامتی بدن:

فلفل سبز یکی از سبزیجات اصلی است که در هر خانواده هندی استفاده می شود و اثرات زیادی بر سلامتی دارد. کاربردهای بالقوه فلفل سبز در شرایط مختلف سلامتی در زیر آورده شده است.

  1. فلفل سبز برای بهبود بیماری های مزمن:

آنتی اکسیدان ها از بدن در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کنند و فرآیند اکسیداسیون را متوقف می کنند. شناخته شده است که رادیکال های آزاد مسیرهای متابولیک بدن را مختل می کنند و باعث تغییر در ساختار ژنتیکی می شوند. آنتی اکسیدان ها ممکن است خطر ابتلا به بیماری های تهدید کننده سلامت مانند سرطان، بیماری های قلبی و سکته را کاهش دهند. فواید آنتی اکسیدانی بالقوه فلفل سبز را می توان به مواد شیمیایی مانند فلاونوئیدها، فنل ها و پروآنتوسیانیدین ها نسبت داد.

  1. فلفل سبز برای دیابت:

فلفل سبز حاوی ماده شیمیایی به نام کپسایسین است. کپسایسین یک ماده فعال است که دارای فواید متعددی برای سلامتی است. همانطور که یک آزمایش انسانی نشان داد، مصرف فلفل سبز می تواند به کاهش سطح قند خون کمک کند. همانطور که در این مطالعه نشان داده شد، کپسایسین همچنین می‌تواند ترشح انسولین را افزایش داده و در نتیجه سطح گلوکز در خون را کنترل کند. دیابت یک وضعیت سلامتی جدی است که شما را ملزم به رعایت دقیق توصیه‌ های پزشک و پیگیری کامل درمان می ‌کند. قبل از استفاده از هر گونه گیاه یا سبزی برای دیابت، ابتدا باید با پزشک خود تماس بگیرید.

  1. جلوگیری از عفونت های میکروبی:

ترکیبات بیولوژیکی موجود در فلفل سبز ممکن است فعالیت ضد میکروبی خوبی در برابر چندین باکتری عامل بیماری مانند استافیلوکوک اورئوس، سالمونلا تیفی موریوم، E. Coli، Vibrio cholerae، Pseudomonas aeruginosa و Shigella dysentriae نشان دهند. مصرف فلفل سبز در غذاها و ظروف ممکن است به عنوان یک عامل ضد باکتری طبیعی مفید باشد. اگر از عفونت میکروبی رنج می برید، قبل از استفاده از فلفل سبز برای فواید آن با پزشک خود مشورت کنید. عفونت ها، اگر به درستی درمان نشوند، می توانند گسترش یافته و شدید شوند.

  1. کمک به درمان چاقی و کمک به کاهش وزن:

فلفل سبز ممکن است به کاهش تجمع چربی در بدن طبق آزمایشات حیوانی و انسانی کمک کند. آنها ممکن است متابولیسم چربی را بهبود بخشند. مصرف منظم فلفل سبز می تواند به کاهش وزن بدن و بهبود متابولیسم چربی انباشته شده کمک کند. مصرف فلفل سبز ممکن است در کمک به افراد در مدیریت وزن و کاهش چربی موثر باشد. فلفل سبز ممکن است به شما در مدیریت وزن کمک کند، اما مهم است که پس از مشورت با پزشک یا متخصص تغذیه خود از هر گیاه یا سبزیجات استفاده کنید.

البته به یاد داشته داشته باشید که برنامه غذایی و فعالیت بدنی دو جزء اصلی کاهش وزن هستند. برنامه غذایی باید اصولی و متناسب با شرایط شما باشد تا به بدن شما آسیبی نرساند.

  1. کاربرد فلفل سبز برای کمک به زخم معده:

بر اساس یک مطالعه حیوانی، عصاره فلفل سبز می تواند به مدیریت زخم معده کمک کند. بهبود قابل توجهی در شدت زخم، کاهش ترشح اسید معده و بهبود تغییرات بافتی مشاهده شد. این فواید ممکن است به مقابله با زخم معده کمک کند. اگر زخم معده دارید، باید مراقب مصرف بیش از حد فلفل سبز بود زیرا می تواند علائم را بدتر کند. قبل از استفاده از هر گونه گیاه یا سبزی به عنوان دارو، باید با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنید

  1. سایر فواید فلفل سبز:

سایر کاربردهای فلفل سبز عبارتند از:

طبق یک مطالعه حیوانی، عصاره فلفل سبز ممکن است خواص تسکین دهنده درد را در برابر درد ناشی از محرک های خارجی نشان دهد.عصاره فلفل سبز نیز ممکن است فعالیت ضد انگلی را در برابر کرم های انگلی نشان دهد.

عصاره فلفل سبز می تواند از تجمع پلاکت ها در خون جلوگیری کرده و از خطر بیماری های قلبی جلوگیری کند. همانطور که توسط مطالعات آزمایشگاهی نشان داده شده است، عصاره همچنین می تواند به شکستن لخته های خون موجود کمک کند

مطالعات حیوانی مختلفی وجود دارد که خواص خوب فلفل سبز را برای سلامت کلی نشان داده است. با این حال، توصیه می شود که از فلفل سبز یا هر گیاه دیگری برای هر بیماری بدون مشورت با پزشک خود استفاده نکنید.

عوارض جانبی فلفل سبزعوارض جانبی فلفل سبز

هنگام استفاده از فلفل سبز ممکن است این عوارض جانبی را تجربه کنید:

عوارض جانبی خفیف:

شیره شفاف در فلفل سبز ممکن است در تماس مستقیم چشم و پوست را تحریک کند. تماس با پوست ممکن است منجر به قرمزی پوست شود

مصرف مستقیم میوه یا جویدن فلفل سبز ممکن است باعث ایجاد احساس سوزش در زبان و دهان شود که بیشتر بی ضرر است.

عوارض جانبی شدید:

کپسایسین موجود در فلفل سبز ممکن است بلافاصله پس از تماس اولیه علائمی مانند تحریک، سوزش، قرمزی، تورم یا خارش در غشای مخاطی ایجاد کند. گاهی اوقات، قرار گرفتن طولانی مدت در معرض کپسایسین ممکن است منجر به تاول، تورم و قرمزی روی پوست شود.

فلفل سبز، اگر به مقدار زیاد مصرف شود، ممکن است به معده، کبد و کلیه ها آسیب برساند. همچنین ممکن است منجر به مسمومیت مغزی شود

سوالات متداول درمورد فلفل سبز

سوالات متداول:

خوردن فلفل سبز چه فوایدی دارد؟

خوردن فلفل سبز در غذاها و غذاها فواید زیادی برای سلامتی دارد. خوردن فلفل سبز ممکن است برای قلب و معده و مقابله با عفونت های میکروبی مفید باشد. همچنین می تواند به شما در کاهش خطر سکته مغزی و سرطان کمک کند. 1،2،5،6 قبل از استفاده از فلفل سبز یا هر سبزی دیگر برای فواید آنها در برابر هر بیماری، حتما با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید.

فلفل سبز چه مواد مغذی دارد؟

فلفل سبز ممکن است فواید تغذیه ای داشته باشد. فلفل سبز حاوی مقدار زیادی مواد مغذی مانند کربوهیدرات، پروتئین، فیبر و لیپید است. فلفل سبز همچنین حاوی مواد معدنی مانند کلسیم، آهن، سدیم، منیزیم، روی و مس است. ویتامین هایی مانند ویتامین A، ویتامین C و ویتامین B نیز وجود دارند. 3

ویتامین های فلفل سبز چیست؟

فلفل سبز حاوی ویتامین های زیادی است. ویتامین هایی مانند ویتامین A، B1، B2، B3، B5 و C در فلفل سبز وجود دارند.

فواید فلفل سبز برای کاهش وزن چیست؟

مصرف فلفل سبز ممکن است به مدیریت وزن کمک کند. مصرف فلفل سبز ممکن است به کاهش وزن و بهبود متابولیسم چربی کمک کند. این فواید در آزمایشات انسانی و همچنین حیوانی مشاهده شده است. می توانید فلفل سبز را در غذاها و غذاهای خود قرار دهید تا از فواید آن بهره مند شوید.

همچنین می توانید برای سفارش رژیم کاهش وزن با کارشناسان سایت ارتباط برقرار نمایید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *