13 ماده غذایی که ضعف بدن را از بین می برد

18 ماده غذایی مفید برای افزایش وزن

غذا اولین راهی است که به خودمان انرژی می دهیم. هنگامی که ما یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی می خوریم، بدن ما احساس نشاط می کند و خلق و خوی ما بالا می رود. زمانی که مدت طولانی احساس خستگی می کنید، بهتر است درباره مواد غذایی که مصرف می کنید تجدید نظر کنید.

در حالی که تخمین زده می‌ شود یک میلیارد نفر از قهوه و چای برای دریافت انرژی صبحگاهی خود استفاده می‌ کنند، اما معمولاً مدتی پس از مصرف آن به یکباره این انرژی به پایان می ‌رسد. به طور کلی قهوه و چای میزان انرژی کمی دارند و فقط کافئین موجود در آن ها سبب افزایش کمی انرژی در بدن می شود. ویتامین ‌ها، مواد معدنی، کربوهیدرات ‌ها و چربی‌ هایی که از غذا دریافت می ‌کنیم، رازهایی هستند که به ما کمک می‌ کنند انرژی پایداری در تمام طول روز و هر روز داشته باشیم.

اگر شما به دنبال این هستید که بدون افزایش کافئین انرژی بیشتری داشته باشید، در اینجا 12 خوراکی آورده شده است که به شما انرژی می دهد.

مواد غذایی انرژی زا

  1. آب

مطمئناً این غذای جویدنی نیست، اما انرژی ‌زای شماره یک که باید هر روز مصرف کنید آب است. آب برای گردش مایعات در بدن و برای سلامت کلی اعضای بدن ضروری است. اگر به اندازه کافی آب ننوشید ممکن است منجر به کم آبی بدن شود که می تواند باعث خستگی، خواب آلودگی در طول روز، تغییرات خلقی و کاهش عملکرد شناختی شود.

  1. جو

در حالی که برخی افراد با حذف صبحانه احساس انرژی بیشتری می کنند، برخی دیگر از چیزی دلچسب لذت می برند که آنها را سنگین نمی کند. جو دوسر در اسموتی، به شکل بلغور جو دوسر، یا در دستور پخت کوکی سالم، غذای فوق العاده ای برای انرژی پایدار است. یک مطالعه نشان داد که صبحانه‌ های سرشار از فیبر و پروتئین مانند جو دوسر کند تر هضم می‌ شوند و به شما کمک می ‌کنند برای مدت طولانی ‌تری احساس سیری کنید. به یاد داشته باشید، احساس سیری با بودن در کمای غذایی یکسان نیست. در عوض، صبحانه‌ هایی مانند بلغور جو دوسر می ‌توانند به شما در کنترل گرسنگی کمک کنند و در عین حال از کسلی بعد از صبحانه اجتناب کنید.

  1. آووکادو

آووکادو یکی از انواع غذاهای چرب است که نمی ‌خواهید از آن اجتناب کنید. تقریباً 15 درصد از مشخصات مواد مغذی آووکادو از چربی‌ های تک غیراشباع سالم برای قلب تشکیل شده است که بدن دوست دارد آنها را به انرژی تبدیل کند. چربی‌ های سالم در ترکیب با ویتامین‌ های B و منیزیم می ‌توانند به بدن کمک کنند تا ساعت ‌ها پس از مصرف آنها انرژی مورد نیاز بدن را افزایش دهند. با افزودن یک آووکادو به رژیم غذایی روزانه خود از احساس خستگی و کسلی خودداری کنید.

     4.کاکائو

کاکائو یک غذای شگفت انگیز است که به دلیل خواص گرم کننده و انرژی زا شناخته شده است. کاکائو دارای ترکیبی به نام تئوبرومین است که ارتباط نزدیکی با اثرات محرک کافئین دارد. همچنین دارای فنیل اتیلامین است، یک ترکیب شیمیایی که در بدن یافت می ‌شود و از سطوح انرژی پشتیبانی می ‌کند.

کاکائو

  1. دانه چیا

یک قاشق غذاخوری دانه چیا که در امپراتوری آزتک به عنوان یک دانه مقدس در نظر گرفته می شد، به جنگجویان باستانی داده می شد تا آنها را در طول نبرد حفظ کنند. دانه‌ های چیا به ‌طور منحصربه ‌فردی انرژی‌ زا هستند، زیرا وقتی با مایعات ترکیب شوند، منبسط می ‌شوند و شما را برای مدت طولانی ‌تری سیر نگه می ‌دارند. آنها همچنین سرشار از اسیدهای آمینه و اسیدهای چرب امگا 3 هستند که نشان داده شده است که سطح انرژی را بهبود می بخشد. اگر آنها به اندازه کافی برای جنگجویان آزتک خوب هستند، تصور کنید که چه کاری می توانند برای شما انجام دهند.

  1. موز

موز به خاطر سطح پتاسیمش محبوب است، اما آیا می ‌دانستید این یکی از دلایل اصلی انرژی‌بخش بودن آن است؟ عناصری مانند پتاسیم در ترکیب با ویتامین های B انرژی فوری را فراهم می کنند. موز همچنین سرشار از اسید آمینه تریپتوفان است که به سروتونین (اسید آمینه دیگر) تبدیل می شود که سبب احساس خشنودی و رضایت در شما می شود. ویتامین ‌ها و مواد معدنی موجود در موز همچنین از خواب آرام پشتیبانی می ‌کنند تا بتوانید روز بعد با احساس سرزندگی از خواب بیدار شوید.

  1. اسفناج و کلم پیچ

همه سبزیجات برگ دار منابع عالی انرژی هستند، اما اسفناج و کلم پیچ فوق العاده هستند. آنها جریان ثابتی از کربوهیدرات های پیچیده را فراهم می کنند که بدن را پر کرده و نیرو می بخشد. هم اسفناج و هم کلم پیچ سرشار از پتاسیم و آهن هستند که به هوشیاری ذهنی و افزایش گردش خون کمک می کند. سعی کنید یک سالاد اسفناج یا کلم پیچ را به ناهار بعدی خود برای احساس سرزندگی بیشتر اضافه کنید.

  1. ماست

ماست یک غذای فوق العاده برای انرژی و سلامت روده است. کربوهیدرات ‌های دیر هضم ماست در ترکیب با پروبیوتیک‌ ها می ‌توانند به روده شما انرژی داده و خلق و خوی شما را بهبود بخشند. مهم نیست که چه نوع ماستی را می خواهید مصرف کنید. ماست ‌های حاوی آجیل، شیر یا جو دوسر همگی می‌ توانند کربوهیدرات ‌ها، پروبیوتیک‌ ها و مواد مغذی روده را فراهم کنند که شفافیت ذهنی و سطح انرژی شما را در طول روز افزایش می‌ دهد.

ماست

  1. آجیل

آجیل مانند دانه‌ های چیا و آووکادو، غذاهای پرچرب و پروتئینی هستند که دیر هضم می‌شوند و به شما کمک می‌ کنند ساعت ‌ها احساس انرژی و سیری کنید. گردو، بادام هندی، بادام و سایر مغزها دارای خواص انرژی زا هستند. اما اکثر آجیل ها سرشار از منیزیم و پروتئین هستند که به راحتی برای بدن به انرژی تبدیل می شود. آجیل همچنین در مطالعات گذشته کاهش بروز بیماری عروق کرونر قلب و سنگ کیسه صفرا را نشان داد.

  1. لوبیا و حبوبات

لوبیا سرشار از فیبر تثبیت کننده قند خون، پروتئین و کربوهیدرات های پیچیده است. عدس، نخود، بادام زمینی و غیره منابع انرژی فوق‌العاده‌ای هستند زیرا دیر هضم هستند و به شما کمک می ‌کنند بدون کسلی، بعد از ظهر خود را بگذرانید. آنها همچنین سرشار از آهن و ویتامین های B هستند که آنها را نیروگاه های انرژی می کند.

  1. برنج قهوه ای

این یکی دیگر از منابع عالی کربوهیدرات های پیچیده است. سرشار از فیبر و ویتامین B کمپلکس است. به اندازه برنج سفید نشاسته ندارد، بنابراین هضم آن آسان تر است و در طول روز احساس سیری و انرژی می کنید.

برنج قهوه ای

    12. آب چغندر

ورزشکاران با نوشیدنی سیب، چغندر و آب هویج آشنا هستند. آب چغندر مملو از آهن، منگنز، منیزیم، سدیم، روی و بسیاری از مواد مغذی دیگر است که برای روز پربار شما حیاتی هستند. این نوشیدنی قدرتی به شما انرژی می دهد و در طول روز احساس شادابی و سبکی روی پاهایتان را حفظ می کند.

    13. گیاهان و ادویه جات

گیاهانی مانند جینسینگ و براهمی دارای خواص تقویت کننده انرژی هستند که عملکرد مغز شما را افزایش می دهد و قدرت حافظه و هوشیاری شما را بهبود می بخشد. آنها همچنین خستگی و بی حالی را کاهش می دهند و شما را آرام می کنند و سطح استرس را کاهش می دهند. این ها سطح انرژی و استقامت شما را برای دوام طولانی مدت افزایش می دهند.

همچنین می توانید برای سفارش رژیم کاهش وزن با کارشناسان سایت ارتباط برقرار نمایید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *