میان وعده های سالم و خوشمزه برای دانش آموزان

میان وعده های سالم و خوشمزه برای دانش آموزان

همه ما می ‌توانیم این واقعیت را تضمین کنیم که وقتی در موقعیت ‌های استرس ‌زا قرار می ‌گیریم، تغذیه از فهرست اولویت‌ های ما پایین می‌ آید، و برای دانش‌آموزان این امر به ‌ویژه در دوره امتحانات که مشغول درس خواندن و تمرین کردن هستند صادق است.

ممکن است متوجه شوید که فرزندتان به دنبال نوشیدنی ‌های انرژی ‌زا، میان ‌وعده ‌های شیرین یا غذاهای بسیار فرآوری ‌شده هستند، اما با رژیم غذایی مناسب، می‌توانید سلامت مغز فرزند خود را بهبود بخشیده، تمرکز را افزایش دهید و برای مدت طولانی ‌تری احساس هوشیاری کنید، برخلاف افزایش زودگذر انرژی تولید شده توسط خوراکی های ناسالم. در ادامه این مقاله لیست میان وعده های خوشمزه و سالم برای شما آورده ایم؛ پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

فواید خوردن میان وعده در مدرسه

مواد مغذی مورد نیاز را فراهم می کند

دانش آموزان برای حمایت از رشد استخوانی سالم و رشد مغزشان نیاز به مواد مغذی بیشتری نسبت به بزرگسالان دارند. عدم وجود تنقلات در مدرسه یا انتخاب اقلام ناسالم برای میان‌ وعده می ‌تواند تاثیر زیادی بر جنبه ‌های مختلف سلامت کودک شما داشته باشد. کودکان به منبع ثابتی از مواد مغذی برای سوخت بدن و مغز خود نیاز دارند تا به درستی رشد و نمو کنند. توصیه می شود که کودکان حداقل دو میان وعده مغذی در روز مصرف کنند. توجه داشته باشید که اکثر مدارس تنقلات و نوشیدنی می فروشند، اما این اقلام ممکن است مواد مغذی مورد نیاز کودک شما را تامین نکنند.

از موفقیت تحصیلی پشتیبانی می کند

وقتی نوبت به خوردن میان وعده در مدرسه می رسد، ممکن است بخواهید از فرزندتان بخواهید که از خوراکی های بوفه صرف نظر کند، مگر اینکه میان وعده های سالمی مانند میوه ارائه دهد. تغذیه و عملکرد تحصیلی با هم مرتبط هستند. میان وعده های سالم مغز کودک را با مواد مغذی مورد نیاز خود تامین می کند و از دست دادن میان وعده های سالم می تواند بر عملکرد مدرسه تاثیر منفی بگذارد.

بر اساس مطالعه‌ای که در سال 2016 در مجله پزشکی منتشر شد، کودکانی که میان ‌وعده ‌های سالمی مانند میوه مصرف می ‌کنند، عملکرد بهتری در مدرسه دارند. غذا از نظر آکادمیک به خوبی عمل نمی کند. این مطالعه نشان می دهد که عادات غذایی سالم و میان وعده ها از موفقیت تحصیلی حمایت می کند.

رشد جسمی و روحی را افزایش می دهد

میان وعده های سالم به سلامت عاطفی و جسمی کودک شما کمک می کند و این یکی دیگر از زمینه هایی است که میوه ها برنده می شوند. محققان مطالعه‌ای که در نسخه 2014 مجله Frontiers in Nutrition منتشر شد، می ‌گویند مصرف میوه‌ ها اضطراب را کاهش می ‌دهد، خلق و خو را تقویت می ‌کند و ناراحتی عاطفی را کاهش می ‌دهد. جای تعجب نیست که دانشمندان دریافتند که خوردن چیپس سیب زمینی باعث افزایش خستگی، حالات بد خلقی و مشکلات شناختی می شود. این بدان معناست که خوردن میان وعده سالم نه تنها برای سلامت جسمانی کودک شما، بلکه برای سلامت عاطفی نیز مهم است.

ایده های میان وعده سالم

تنقلات به موقع به کنترل گرسنگی کودک شما، تامین سوخت و تقویت تغذیه کمک می کند. وقتی انتخاب به عهده بچه ها گذاشته می شود، آنها اغلب میان وعده های شیرین و کمتر سالم را برای خوردن در طول مدرسه انتخاب می کنند. به عنوان بهترین راه برای مدیریت تنقلاتی که فرزندتان در خارج از خانه می خورد، تنقلاتی را در خانه تهیه کنید تا به مدرسه ببرند.

میان وعده سالم

برخی از ایده‌های میان ‌وعده مغذی و خوشمزه عبارتند از :

ساندویچ سیب

این یک ساندویچ خوشمزه و مغذی است. درست است که هیچ نانی در این ساندویچ وجود ندارد، اما واقعاً خوشمزه است.

شما فقط به سه ماده نیاز دارید – تکه های سیب، کره بادام زمینی و گرانولا.

آنها با هم یک طعم شیرینی و کره ای و ترد ایجاد می کنند.

بار کره بادام زمینی

هیچ کودکی (یا بزرگسالی) هرگز نمی تواند به این بارهای انرژی کره بادام زمینی نه بگوید.  ترکیبی از کره بادام زمینی، چیپس شکلات، بلغور جو دوسر، دانه کتان و عسل این خوراکی  فوق ‌العاده را درست می ‌کند. برخی از مواد ممکن است برای بچه ها اشتها آور نباشند، اما وقتی با هم جمع شوند، مقاومت در برابر آنها غیرممکن خواهد بود.

چیپس سیب

به چیپس سیب زمینی چرب نه و به این چیپس سیب پخته سالم آری بگویید. آنها به همان اندازه ترد و خوشمزه ، اما برای شما خوب هستند. این یک راه عالی برای از بین بردن اشتیاق بچه ها به غذاهای ناسالم است. جدا از بافت تردی، آنها همچنین از طعم شیرین سیب لذت خواهند برد.

چیپس سیب

رول آپ توت فرنگی

رول آپ میوه یک میان وعده کلاسیک دوران کودکی است. اما به جای خرید آنها از فروشگاه، بهتر است خودتان درست نکنید. از این گذشته، همه چیز خانگی بهتر است.

شما در واقع، فقط به 3 ماده نیاز دارد: توت فرنگی تازه، شکر و آب لیمو.

فنجان سبزیجات

می‌دانم به چه فکر می‌کنید – چطور یک بچه به یک فنجان چوب سبزیجات بله می‌گوید؟ جواب در سس است. مجموعه ‌ای از سس‌ها – ترجیحاً ماستی – سرو کنید، و برش های خیار و چوب ‌های هویج، فلفل دلمه‌ ای و کرفس را به یک خوراکی لذت‌ بخش تبدیل کنید.

کلوچه غلات کامل

جو دوسر سریع این امکان را می دهد که کلوچه ها را بدون فر درست کنید. این کلوچه ها ترکیبی از بلغور جو دوسر، پودر کاکائو، کره بادام زمینی و شیر دارند.

میکس تریل کودکان

این دستور غذای مخلوط شامل جو دوسر، آجیل، میوه و کشمش است. وجود جو دوسر در میان وعده، رساندن مواد مغذی به بدن فرزند را تضمین می کند. این میان وعده رنگارنگ باعث افزایش اشتیاق فرزند شما به میان وعده های سالم می شود. شما می توانید این میان وعده را برای خود نیز درست کنید.

میکس تریل

پاپ کورن خانگی

این پاپ کورن به لطف بافت تردش به طرز فوق ‌العاده‌ ای بین کودکان محبوب است. اگر فکر می کنید تهیه ذرت سخت است، در اشتباهید. تنها چیزی که لازم است، کمی روغن و ذرت و یک ماهیتابه است.

ماست میوه ای

این ماست های میوه ای گزینه ای فوق العاده برای میان وعده سالم هستند. بهتر است برای تهیه ماست میوه ای بیشتر از ماست یونانی و فقط کمی خامه غلیظ استفاده کنید.

چیپس کلم پیچ

کلم پیچ خیلی اشتها آور به نظر نمی رسد، به خصوص برای بچه ها. آنها را به چیپس تبدیل کنید و مطمئناً آنها را مجذوب خود خواهند کرد. این چیپس ها با نمک، پودر سیر و پودر پیاز طعم دار شده و در هواپز سرخ می شوند تا ترد شوند، این چیپس ها به همان اندازه چیپس های سیب زمینی خوشمزه هستند. مطمئین باشید با یک بار درست کردن، بچه های شما بیشتر درخواست خواهند کرد!

در نهایت داشتن یک برنامه غذایی برای دانش آموزان بهترین راه برای تغذیه سالم و کافی برای آنهاست. برنامه ای که متناسب با شرایط فیزیکی دانش آموزان طراحی شده باشد و نیاز های تغذیه این نوجوانان را پاسخ دهد.

همچنین اگر فرزند شما کنکوری است و تقویت حافظه و افزایش عملکرد مغز برای شما مهم است، پیشنهاد ما به شما برنامه غذایی کنکوری است تا علاوه بر حفظ تناسب اندام، از تقویت حافظه هم بهرمند شود. شما می توانید برای سفارش رژیم کاهش وزن با کارشناسان سایت ارتباط برقرار نمایید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *