عرق بیدمشک بر لاغری و کاهش وزن چه تاثیری دارد؟

تاثیر فوق العاده عرق بیدمشک بر لاغری و کاهش وزن

ریشه بیدمشک ساختار زیرزمینی بی ضرر گیاه بیدمشک است که در بسیاری از مناطق جهان یافت می شود. در حالی که مردم در اروپا، کره و ژاپن آن را به عنوان سبزی مصرف می کنند، این گیاه از زمان سلسله مینگ به عنوان یک درمان برای بیماری های مختلف نیز استفاده می شده است. برای آشنایی با این گیاه شگفت انگیز و اطلاع از مزایای عرق این گیاه به ادامه مطلب مراجعه کنید.

همه چیز درباره ریشه بیدمشک

بیدمشک (Arctium lappa) گیاهی بومی آسیا و اروپا است که هزاران سال است به عنوان سبزی کشت می‌ شود. طب سنتی چینی از بیشتر این گیاه مانند دانه‌ها، ریشه‌های بلند هویج مانند و برگ‌های قلبی شکل آن استفاده می ‌کند. مهم ‌تر از همه، مزایای بالقوه عرق بیدمشک برای سلامتی در خلاصه‌ ای از Materia Medica از سلسله مینگ ثبت شده است. در طب سنتی چینی به آن نیوبانگ می گویند. همچنین با نام‌های گوبو، سرگرد شاد، دکمه‌ های گدا، فرز خاردار و لاپا نیز شناخته می ‌شود.

در حالی که به دست آوردن برخی از گیاهان چینی گران است، بیدمشک به راحتی کشت می شود و معمولاً با قیمت های مناسب یافت می شود. بیدمشک فواید بالقوه زیادی برای سلامتی دارد که از خواص ضد التهابی، ضد سرطانی، ضد دیابتی و مبارزه با میکروب‌ها ناشی می ‌شود.

خواص عرق بیدمشک برای سلامتی بدن

فلاونوئیدها و لیگنان های موجود در ریشه بیدمشک مسئول بسیاری از اثرات بالقوه گیاه هستند. همین ترکیب ممکن است به کاهش شدت هپاتیت و بیماری کبد چرب غیر الکلی از طریق عملکرد ضد التهابی و آنتی اکسیدانی خود کمک کند.

بیدمشک همچنین می تواند در دیابت مفید باشد. بیدمشک ممکن است باعث تحریک تولید انسولین و کاهش لپتین شود. لپتین هورمون گرسنگی است .این هورمون در افراد مبتلا به بیماری های مزمن و چاقی که اغلب به لپتین مقاوم می شوند، بالا است. در چنین مواردی، عرق بیدمشک می تواند سبب کاهش لپتین شود.

کاهش شدت التهاب در بدن

در یک کارآزمایی بالینی روی 36 فرد مبتلا به استئوآرتریت زانو، نوشیدن عرق بیدمشک (3 فنجان در روز) سطح نشانگرهای التهابی مانند CRP و IL-6 را کاهش داد.

مطالعات نشان داده اند که عرق بیدمشک تورم را کاهش می دهد و از آسیب کبدی محافظت می کند. همچنین التهاب ناشی از قرار گرفتن در معرض دود سیگار را نیز کاهش می دهد

جلوگیری از افزایش کلسترول خون و گرفتگی عروق

تصور می شود عرق بیدمشک سطح کلسترول را کاهش می دهد. با این حال، در آزمایشی بر روی 40 زن، عصاره بیدمشک تنها تری گلیسیرید، کلسترول کل و LDL را در صورت ترکیب با ورزش کاهش داد.

رفع آکنه

بیدمشک به طور سنتی برای مبارزه با آکنه استفاده می شود. در یک مطالعه با 34 نفر، یک داروی هومیوپاتی بیدمشک باعث بهبود آکنه، به ویژه انواع التهابی آکنه شد

بهبود زخم

در یک کارآزمایی بالینی بر روی 36 فرد مبتلا به عفونت هلیکوباکتر پیلوری، یک مکمل گیاهی حاوی 64 درصد بیدمشک (20 میلی لیتر، 2 بار در روز) به بهبود زخم معده و مبارزه با عفونت کمک کرد.

بهبود افسردگی

عرق بیدمشک به تنهایی ممکن است اثرات مفیدی بر خلق و خو داشته باشد. در یک مطالعه، ترکیب فعال آن آرکتیژنین رفتار افسردگی و اضطراب را کاهش داد.

ریشه بیدمشک برای چاقی

ریشه بیدمشک یک داروی طبیعی برای کاهش وزن است. با تحریک متابولیسم چربی ها در بدن به کاهش وزن کمک می کند. همچنین از لیپولیز پشتیبانی می کند و به بدن اجازه می دهد تا از چربی های ذخیره شده به روشی موثر استفاده کند. با تحریک فرآیندهای متابولیک طبیعی در بدن عمل می کند.

ریشه بیدمشک چگونه به درمان چاقی کمک می کند؟

ریشه بیدمشک یک کمک طبیعی برای کاهش وزن است. دارای خواص ضد چاقی است که به افراد در کاهش وزن در مدت زمان کوتاه تری کمک می کند. توانایی تنظیم متابولیسم لیپیدها و تقویت فرآیندهای چربی سوزی در بدن را دارد. این منجر به استفاده سریعتر از کالری و کاهش وزن می شود.

هنگامی که با یک رژیم غذایی کم کالری همراه شود، ریشه بیدمشک می تواند تعادل کالری منفی در بدن ایجاد کند که به دلیل آن بدن مجبور است از چربی های ذخیره شده برای تامین سوخت مورد نیاز خود استفاده کند. این مکانیسم منجر به تبدیل چربی ها به منبع انرژی قابل استفاده برای انجام عملکردهای مختلف و در نتیجه کاهش وزن می شود.

ریشه بیدمشک همچنین باعث فعال شدن متابولیسم لیپید می شود که منجر به تجزیه سریعتر چربی ها از غذا می شود. همچنین از رسوب چربی در ناحیه شکم جلوگیری می کند و در نتیجه از چاقی مرکزی جلوگیری می کند.

همانطور که می دانید لاغری و کاهش وزن بسیار منوط به سبک زندگی شما است. داشتن برنامه غذایی اصولی و فعالیت فیزیکی دو کلید رسیدن به اندامی متناسب و دلخواه است. بسیار مهم است که برنامه غذایی شما متناسب با سبک زندگی و شرایط شما باشد تا بتوانید برنامه غذایی را دنبال کرده و به آن پایبند باشید. شما می توانید برای سفارش رژیم کاهش وزن با کارشناسان سایت ارتباط برقرار نمایید.

سلامت قلب

فشار خون بالا و بیماری قلبی می تواند باعث بزرگ شدن غیر طبیعی قلب شود که در صورت عدم توجه به آن می تواند منجر به نارسایی قلبی شود. آرکتین، یکی از اجزای اصلی فعال بیدمشک، ممکن است یک ترکیب سالم برای قلب باشد.

جلوگیری از دست دادن استخوان

فعالیت بیش از حد استئوکلاست ها، سلول هایی که استخوان ها را تجزیه می کنند، می تواند منجر به تحلیل استخوان و پوکی استخوان شود. آرکتیژنین از ریشه بیدمشک تعداد استئوکلاست‌ها را کاهش داده و از فعالیت آنها جلوگیری کرد

جلوگیری از آلزایمر

آرکتیژنین از ریشه بیدمشک تولید بتا آمیلوئید، پروتئینی که در مغز افراد مبتلا به بیماری آلزایمر تجمع می ‌یابد را متوقف می ‌کند و احتمالاً از کاهش حافظه و تشکیل پلاک‌های مضر جلوگیری می ‌کند.

ریشه بیدمشک برای سرطان

ریشه بیدمشک می تواند به عنوان یک عامل ضد سرطان طبیعی استفاده شود. برای درمان و پیشگیری از سرطان روده بزرگ، مری، معده، پانکراس، سینه و رحم مفید است. می تواند به جلوگیری از تکثیر سلول های سرطانی غیرطبیعی و جلوگیری از گسترش و رشد سرطان کمک کند.

به بیماران مبتلا به سرطان توصیه می شود که از ریشه بیدمشک در ترکیب با درمان های مرسوم مانند جراحی یا شیمی درمانی استفاده کنند تا شانس بهبودی خود را افزایش دهند. همچنین می تواند توسط بیمارانی که در معرض خطر بالای سرطان قرار دارند برای جلوگیری از ایجاد تغییرات سرطانی در اندام های سالم استفاده شود.

ریشه بیدمشک در سرطان چگونه کار می کند؟

ریشه بیدمشک به عنوان یک عامل ضد تکثیر عمل می کند. می تواند از تکثیر سلول های سرطانی جلوگیری کند. این به محدود کردن رشد سرطان کمک می کند. ریشه بیدمشک همچنین آپوپتوز را تحریک می کند و باعث مرگ برنامه ریزی شده سلولی می شود و در نتیجه باعث پسرفت توده سرطانی می شود.

توانایی جلوگیری از رگ زایی را دارد. این به جلوگیری از فرآیند تشکیل رگ های خونی جدید در توده سرطانی کمک می کند. در نتیجه سلول‌های سرطانی از خون رسانی محروم می‌شوند و در نتیجه می‌ میرند.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *