خواص عرق زیره سبز برای لاغری و کاهش وزن

خواص عرق زیره سبز برای لاغری و کاهش وزن

آشپزخانه هندی بدون دانه زیره تقریبا غیرممکن است. استفاده از طعم زیره در دستور پخت هندی روندی است که برای سال ها دنبال می شود. دانه زیره میوه ای از گیاه زیره است. در هند، به سختی می توانید افرادی را پیدا کنید که طعم دانه های زیره را در غذای خود دوست نداشته باشند. دانه زیره به خاطر عطر و طعمی که به هر غذا اضافه می کند بسیار محبوب است. علاوه بر فواید، عوارض جانبی مختلفی نیز با مصرف بیش از حد دانه ها همراه است.

بگذارید فواید مصرف عرق زیره را بررسی کنیم. حتی نوشیدن آب زیره می‌تواند برای مراقبت از پوست، مشکلات گوارشی، تقویت سیستم ایمنی، مشکل اسیدیته و سنگ‌های کلیه مفید باشد. در این مقاله به طور مفصل درباره فواید زیره سبز، تاثیر آن بر لاغری و کاهش وزن را بررسی می کنیم.

دانه های زیره سبز

دانه های زیره سبز

دانه های زیره بومی آسیا هستند. این دانه ها از جمله زیره سیاه، جیرا، شاهی جیرا، کالا جیرا، آپیومکاروی، هاروی، semences de carvi و زیره رومی کریشناجراکا نامیده می شوند. زیره سبز در واقع یک میوه است اما پس از خشک شدن تبدیل به دانه می شود. این یک ادویه با ارزش در هند است، زیرا فواید پزشکی زیادی برای بیماری های گوارشی مانند نفخ، سوء هاضمه و سایر بیماری گوارشی دارد. قرار دادن زیره در کابینت ادویه جات به مبارزه با عفونت ها و پیشگیری از بیماری های مزمن کمک می کند. دانه زیره سرشار از کلسیم، منیزیم، آهن است و همچنین یک آنتی اکسیدان بسیار قوی به شمار می رود.

ارزش غذایی زیره سبز در هر 100 گرم

ارزش غذایی زیره سبز در هر 100 گرم

بگذارید فواید تغذیه ای زیره را بررسی کنیم، 2 قاشق غذاخوری زیره برای طعم دادن به غذاهای شما کافی است. مواد مغذی مختلفی که در دانه‌های زیره وجود دارند عبارتند از:

انرژی (375 کیلو کالری در هر 100 گرم)

کربوهیدرات (44.24 گرم در هر 100 گرم)

پروتئین (17.8 گرم در هر 100 گرم)

چربی (22.7 گرم در هر 100 گرم)

فیبر غذایی (10.5 گرم در هر 10 گرم)

خواص زیره سبز برای سلامتی

در این قسمت بهترین فواید زیره سبز برای سلامتی ذکر شده است. برای بهره مندی از تمام این مزایا می توانید از دانه های زیره استفاده کنید. بیایید مزایای سلامتی نوشیدن عرق زیره سبز را بررسی کنیم.

دانه زیره برای درمان توده ها

علت اصلی بواسیر یا انبوه یبوست اضافه شده به عفونت در مجرای مقعد به دلیل زخم است که در درجه اول به دلیل یبوست ایجاد می شود. از آنجایی که در دانه های زیره سبز محتوای فیبر ضد عفونی کننده و رژیمی وجود دارد و همچنین دارای خواص ضد میکروبی، ضد قارچی و تحریک کننده است، به عنوان ملین طبیعی عمل می کند.

بنابراین، اگر زیره را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، به بهبود زخم ها یا عفونت های دستگاه دفعی و گوارشی کمک می کند و همچنین سطح هضم شما را تسریع می کند.

عرق زیره سبز برای هضم غذا مفید است

عرق زیره برای هضم و مشکلات مربوط به آن بسیار مفید است. عطری که از حضور یک ترکیب آلی به نام کومینالدئید استخراج می شود، بلافاصله تمام غدد مهم بزاقی را فعال می کند که به تسهیل هضم غذا کمک می کند. عرق زیره برای هضم مفید است، ترکیب ضروری دیگری که در دانه زیره وجود دارد تیمول است که به تحریک غدد ترشح کننده صفرا، آنزیم ها و اسیدهایی که به طور کامل مسئول هضم غذا در روده و معده هستند کمک می کند. در مقاله زیر چند ماده غذایی دیگر هم برای کمک به هضم سریع تر غذا برای شما آورده ایم که می توانید با کلیک بر روی لینک زیر این مقاله را مطالعه کنید.

مقاله مربوط به هضم سریع غذا در دستگاه گوارش

عرق زیره برای بی خوابی مفید است

عرق زیره سبز برای خواب مفید است. مطالعات ثابت کرده اند که مصرف ویتامین B کمپلکس موجود در دانه زیره برای داشتن خوابی آرام کافی است. برخی از اجزای موجود در عرق دانه زیره سبز در واقع ماهیت خواب آور دارند و همچنین اثرات آرام بخش دارند. عرق زیره سبز به نوبه خود به تسکین اضطراب و استرس که عامل اصلی بی خوابی هستند کمک می کند.

دانه زیره سبز برای بیماران مبتلا به آسم

وجود روغن‌های معطر و کافئین بسیار غنی، زیره را به یکی از بهترین گزینه‌ ها برای افرادی که از مشکلات عمده تنفسی مانند برونشیت و آسم رنج می ‌برند، تبدیل می ‌کند. عرق دانه زیره سبز برای آسم مفید است و به از بین بردن خلط و بلغم کمک می کند و در نتیجه مشکلات تنفسی را درمان می کند.

فواید عرق زیره سبز برای مشکلات عفونی

فواید عرق زیره سبز برای مشکلات عفونی

عفونت ویروسی منجر به سرماخوردگی می شود و چنین شرایطی سیستم ایمنی بدن ما را آزار می دهد و آن را آسیب پذیر و ضعیف می کند. وجود روغن های غنی در دانه های زیره به عنوان ضدعفونی کننده عمل می کند و به نوبه خود به مبارزه با تب ویروسی که عامل اصلی سرما خوردگی است کمک می کند.

دانه زیره باعث کاهش اختلالات شناختی می شود

اهمیت آهن موجود در دانه های زیره به افزایش تولید هموگلوبین کمک می کند که در نهایت از کم خونی جلوگیری می کند. همانطور که گفته شد افزایش جریان خون فواید مختلف دیگری نیز دارد. اگر سرعت گردش خون بالا باشد، مقدار اکسیژن مورد نیاز به مغز می رسد و اندام ها متعاقباً به عملکرد بهینه سیستم های بدن کمک می کنند.

هنگامی که مقدار کافی آهن و اکسیژن به مغز می رسد، عملکرد شناختی را افزایش می دهد و در نتیجه به درمان اختلالات شناختی مانند زوال عقل و بیماری آلزایمر کمک می کند.

روغن دانه زیره در مراقبت از پوست

مانند هر گیاه دیگری، زیره نیز حاوی مقدار کافی ویتامین E است که برای پوست بسیار مفید است. بنابراین مصرف روزانه زیره به جوان نگه داشتن پوست و همچنین درخشندگی آن کمک می کند.

دانه زیره برای بیماران دیابتی مفید است

مانند سایر ادویه ها، دانه زیره نیز به کاهش افت قند خون و دیابت کمک می کند. بنابراین مصرف دانه زیره می تواند سلاح قدرتمندی در مبارزه با این مشکل عظیم باشد

عرق زیره سبز، مناسب چربی سوزی و کاهش وزن

عرق زیره سبز، مناسب چربی سوزی و کاهش وزن

عرق زیره سبز با پیگیری سریع فرآیند چربی سوزی، بهبود مکانیسم گوارش و سرکوب گرسنگی به کاهش وزن کمک می کند. زیره یا جیرا آنزیمی ترشح می‌کند که نقش مهمی در متابولیسم قند، کربوهیدرات‌ها و چربی دارد. این به شما کمک می کند تا غذا را به راحتی هضم کنید و کالری های اضافی را با افزایش سوخت و ساز از بین ببرید. کنترل گرسنگی یکی دیگر از جنبه های مهم کاهش وزن است. عرق زیره سبز با عمل به عنوان یک سرکوب کننده اشتها از پرخوری شما جلوگیری می کند. جدای از این، زیره همچنین گزینه خوبی برای کمک به دفع سموم از بدن است. خوردن یک لیوان عرق زیره سبز می تواند به عنوان یک نوشیدنی سم زدایی عالی عمل کند.

البته این را هم به خاطر داشته باشید که کاهش وزن یک فرایند کوتاه مدت نیست و داشتن یک برنامه غذایی مناسب با شرایط شما بسیار می تواند به روند کاهش وزن شما کمک کند. شما می توانید با دریافت رژیم غذایی اختصاصی در این امر قدم بردارید و به وزن ایده آل خود برسید.

همچنین می توانید برای سفارش رژیم کاهش وزن با کارشناسان سایت ارتباط برقرار نمایید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *