رژیم غذایی گیاهخواری لاکتو اوو وجترین

رژیم غذایی لاکتو اوو وجترین

گیاهخوار بودن اغلب با بهبود سلامتی و مسئولیت پذیری بیشتر در مورد محیط زیست مرتبط است، اما شما کدام نسخه از گیاهخواری را انتخاب می کنید؟ انواع مختلفی وجود دارد که هر کدام پارامترهای متمایز خود را دارند. گیاهخواری Lacto-ovo یک رویکرد ساده است. با این نوع رژیم، شما بیشتر غذاهای گیاهی می خورید و از خوردن غذاهای دریایی و گوشت پرهیز می کنید. با این حال، شما هنوز هم غذاهای لبنی (لاکتو) و تخم مرغ (اوو) می خورید.

به راحتی می توان فهمید که چرا ممکن است بخواهید این رویکرد را در پیش بگیرید. گوشت و ماهی با کشتن حیوان درست می شود، اما در مورد تخم مرغ و لبنیات اینطور نیست. به علاوه، برخی از شرکت ‌ها بر رفاه حیوانات تمرکز می ‌کنند، مانند مزارع مرغ آزاد. شما این شانس را دارید که از برخی محصولات حیوانی لذت ببرید، بدون اینکه مسئولیت ذبح حیوانات را داشته باشید.

گیاهخوار بودن لاکتو-اوو مزایای سلامتی نیز دارد. شما بیشتر مزایای رژیم گیاهخواری را دریافت می کنید. بنابراین، بیایید نگاهی به برخی از غذاهای کلیدی و نحوه استفاده از آنها بیندازیم.

غذاهای گیاهی Lacto-ovo

غذاهای گیاهی Lacto-ovo

تخم مرغ

تخم مرغ تاریخچه جالبی دارد. آنها اغلب به دلیل محتوای کلسترولشان ناسالم و حتی خطرناک دیده می شدند. تصور می شد که خوردن تخم مرغ باعث افزایش سطح کلسترول خون و خطر بیماری قلبی می شود. این روزها بیشتر درباره تخم مرغ می دانیم. ما می دانیم که آنها می توانند سطح کلسترول HDL سالم را افزایش دهند. افزایش کلسترول HDL در واقع می تواند خطر بیماری قلبی را کاهش دهد، نه اینکه ما را آسیب پذیرتر کند.

همچنین مشخص شد که ارتباط بین کلسترول رژیم غذایی و سطح کلسترول خون آنقدرها که قبلاً فکر می کردیم قوی نیست. بدن ما به خودی خود کلسترول تولید می کند، بنابراین رژیم غذایی کم کلسترول لزوماً به معنای کاهش کلسترول در خون نیست.

در حال حاضر توصیه های رسمی بهداشتی اغلب نشان می دهد که خوردن تخم مرغ در حد اعتدال می تواند مفید باشد. ممکن است بتوانید روزانه یک، دو یا حتی سه تخم مرغ مصرف کنید. دلایل زیادی برای انجام این کار نیز وجود دارد. تخم مرغ منبع کاملی از پروتئین است و حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری است. این ویژگی در رژیم گیاهخواری لاکتو-اوو بسیار مهم است، زیرا بیشتر منابع پروتئینی دیگر شما بر پایه گیاهی هستند. تخم مرغ حاوی مواد مغذی حیاتی نیز مانند سلنیوم، کولین و ویتامین B12 است. حتی محتوای کالری نیز چیز بدی نیست، زیرا نسبت کالری به مواد مغذی بهتر از بسیاری از مواد غذایی دیگر است.

محصولات لبنی

محصولات لبنی

تخم مرغ و محصولات لبنی اصلی ترین چیزهایی هستند که رژیم لاکتو اوو را از رژیم گیاهخواری جدا می کند، بنابراین بیایید در مورد لبنیات صحبت کنیم. همانطور که بدون شک می دانید، لبنیات به شیر حیوانی و محصولات ساخته شده از آن اطلاق می شود. شیر گاو رایج ترین است، اما شیر بز، شیر گوسفند و حتی شیر شتر نیز وجود دارد.

به غیر از شیر، لبنیات اصلی شامل ماست، خامه، کره و پنیر است. برخی از اجزای شیر، مانند کازئین، به محصولات مختلف راه پیدا می کند. و البته، محصولات لبنی مواد تشکیل دهنده سایر غذاها، مانند سس، بستنی، کاستارد و چیزکیک هستند. گنجاندن لبنیات پیروی از رژیم لاکتو-اوو را بسیار آسان تر از رژیم گیاهخواری می کند. از این گذشته، لبنیات در غذاهای بی شماری استفاده می شود.

علاوه بر این، غذاهای لبنی فواید زیادی دارند. آنها اغلب سرشار از کلسیم و منبع خوبی از پروتئین با کیفیت هستند. مصرف منظم لبنیات کم چرب با فواید سلامتی مختلفی مرتبط است.بهترین محصولات لبنی بدون افزودنی به حداقل می رسد. هر چیزی که حاوی فرهنگ زنده باشد باید به ارتقای سلامت روده شما کمک کند. می توانید بین لبنیات کم چرب و پرچرب یکی را انتخاب کنید. کم چرب اغلب به عنوان سالم تر دیده می شود، به خصوص به این دلیل که لبنیات حاوی چربی اشباع شده است. با این حال، لبنیات پرچرب آنطور که انتظار دارید با مشکلات سلامتی مرتبط نیست و حتی می تواند مفیدتر از بدون چربی باشد.

میوه ها در رژیم غذایی گیاهخواری

میوه ها

یک بشقاب سفید با یک سالاد میوه پر جنب و جوش که در آن میوه ها تکه تکه شده اند. میوه ها در رژیم غذایی لاکتو-اوو رایج هستند. همه میوه ها بازی منصفانه هستند و هیچ محدودیتی برای اندازه وعده های شما وجود ندارد. میوه ها نیز بخش مهمی از رژیم غذایی شما هستند، زیرا میوه ها حاوی بسیاری از ترکیبات گیاهی مهم هستند. اینها اغلب اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارند.

شما عبارت “رنگین کمان را بخور” را شنیده اید، اینطور نیست؟ این توصیه مهمی است، زیرا مولکول های رنگدانه در میوه ها و سبزیجات مسئول بسیاری از تأثیرات سلامتی آنها هستند. همه مولکول ها اثرات متفاوتی دارند، بنابراین تغییر میزان مصرف شما بیشترین مزیت را برای سلامتی شما دارد.

گریپ فروت، انار، توت فرنگی، زغال اخته، آناناس، گیلاس ترش و انبه به عنوان برخی از سالم ترین میوه ها روی این سیاره دیده می شوند. آنها برای خوردن منظم غذاهای عالی هستند، اما خود را به آنها محدود نکنید. تمرکز بر میوه‌های فصلی اغلب یک رویکرد ایده ‌آل است، زیرا خوردن یک رژیم غذایی متنوع را آسان می ‌کند.

میوه ها یک محدودیت جدی دارند – محتوای قند آنها. در حالی که شکر میوه ‌ها بسیار بهتر از آن چیزی است که در غذاهای فرآوری شده و آب نبات پیدا می ‌کنید، اما همچنان شکر است و شکر زیاد چیز خوبی نیست. محدود کردن مصرف قند برای سلامتی مهم است، به این معنی که مراقب مصرف میوه نیز باشید.

میزان مناسب میوه برای شما تحت تأثیر ژنتیک، فعالیت، بقیه رژیم غذایی و بسیاری از عوامل دیگر است. بنابراین، قبل از اینکه نیازهای دقیق خود را بدانید، می توانید منتظر آزمون و خطا باشید. تمرکز روی میوه کامل به جای پوره، اسموتی یا آب میوه می تواند کمک کننده باشد، زیرا فیبر موجود در میوه برای تثبیت سطح قند خون شما مهم است.

نقش آووکادوها در رژیم غذایی گیاهخواری

آووکادوها

در حالی که قبلاً در مورد میوه ها صحبت کردیم، آووکادو شایسته ذکر ویژه است، زیرا آنها بسیار غیر معمول هستند. در حالی که بیشتر میوه ها سرشار از قند و فیبر هستند، آووکادو قند کمی دارد و در عوض مقدار مناسبی چربی دارد. در واقع، آووکادو اغلب به عنوان منبع چربی های سالم مصرف می شود.

مانند سایر میوه ها، آووکادو حاوی بسیاری از ترکیبات گیاهی مهم است. فقط مطمئن شوید که مصرف خود را بر اساس رژیم غذایی و سطح فعالیت خود تنظیم کنید. در حالی که آووکادو مطمئناً سالم است، کالری بالایی نیز دارد. شما در یک آووکادو کامل حدود 320 کالری دریافت می کنید که ممکن است برای بسیاری از افراد بیش از حد باشد. اگر نگران هستید نصف آووکادو یا حتی یک چهارم آن را امتحان کنید.

تاثیر سبزیجات در رژیم غذایی گیاهخواری

سبزیجات

مزایای سلامتی سبزیجات را نمی توان نادیده گرفت. به هر حال، سبزیجات اغلب کم کالری هستند و مملو از ترکیبات گیاهی و مواد مغذی هستند. قند کم و محتوای کم کالری بیشتر سبزیجات به این معنی است که نیازی نیست در مورد اندازه وعده های غذایی خود نیز زیاد فکر کنید.

سبزیجات چلیپایی اهمیت ویژه ای دارند. این دسته شامل غذاهایی مانند گل کلم، کلم بروکلی، و کلم بروکسل، همراه با بسیاری از سبزی های معروف برگ تیره است. رژیم های غذایی سرشار از این سبزیجات با فواید بسیاری از جمله کاهش خطر بیماری مرتبط است.

با این حال، سبزیجات کمی وجود دارد که باید مراقب آنها بود، به ویژه سبزیجاتی که در زیر زمین رشد می کنند، مانند سیب زمینی، سیب زمینی شیرین و ازگیل. اینها هنوز هم برای شما خوب هستند، اما نشاسته و کربوهیدرات بالایی دارند. چنین ویژگی هایی باعث می شود سبزیجات نسبت به سایر گزینه ها قدرت کمتری داشته باشند.

در نهایت پیروی از رژیم غذایی گیاهخواری بهتر است زیر نظر متخصص تغذیه صورت بگیرد چرا که باعث می شود در طول مدت رژیم، آسیبی به بدن شما وارد نشود. شما می توانید از صفحه دریافت رژیم غذایی برای گرفتن رژیم لاکتو اوو وجترین اقدام کنید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *