سرکه سیب | از لاغری تا کاهش کلسترول و قند خون

سرکه سیب | از لاغری تا کاهش کلسترول و قند خون

سرکه سیب شجره ای طولانی دارد که در هاله ای از رمز و راز پنهان شده است. یک داروی فولکلور که در بسیاری از فرهنگ ‌ها از بابلی ‌ها گرفته تا آریایی‌ ها تا جنگجویان سامورایی یافت می ‌شود، که از آن برای قدرت استفاده می‌ کردند. بیش از 2000 سال پیش، بقراط ارزش آن را به عنوان یک ضد عفونی کننده تشخیص داد و بعداً از سرکه سیب برای درمان زخم ها در میدان های جنگ جهانی اول و جنگ داخلی ایالات متحده استفاده شد. در سال های اخیر، مردم استفاده از آن را در سلامت قلب، کاهش وزن و دیابت کشف کرده اند. با ما همراه باشید تا تاثیرات این ماده غذایی را به خصوص را باهم بررسی کنیم.

سرکه سیب چیست؟

سرکه سیب آب سیبی است که تخمیر مضاعف شده است. سیب های له شده با مخمر مخلوط می شوند و قند های طبیعی به الکل تبدیل می شوند. پس از چند هفته، باکتری ها و مخمرهای طبیعی الکل را به اسید استیک تبدیل می کنند. اسید استیک به سرکه طعم و بوی قوی می دهد.

متوجه خواهید شد که مقداری از سرکه سیب تیره با تکه ‌های کرک و شناور است. این تکه ‌ها تکه ‌های خوب هستند که از باکتری‌ های پروبیوتیک و پروتئین تشکیل شده‌ اند که «مادر» نامیده می ‌شوند. گاهی اوقات سازندگان آنها را فیلتر می کنند تا سرکه شفافی به دست آورند.

اگر سرکه سیب مصرف کنم می توانم وزن کم کنم؟
اگر سرکه سیب مصرف کنم می توانم وزن کم کنم؟

اگر سرکه سیب مصرف کنم می توانم وزن کم کنم؟

پیشنهاد شده است که سرکه سیب اشتهای شما را سرکوب می کند و باعث می شود احساس سیری کنید، از این رو با کاهش وزن ارتباط برقرار می کنید. مطالعات حیوانی مزایای کاهش وزن را نشان می دهد، اما مطالعات کمی در انسان وجود دارد که مزایای کاهش وزن را ثابت می کند. بررسی دقیق این مطالعات توسط Launholt انجام شد. نتیجه گیری آنها این بود که در حال حاضر شواهد کافی برای حمایت از استفاده از سرکه سیب به عنوان یک درمان کاهش وزن وجود ندارد. این بدان معنا نیست که سرکه سیب هیچ ارزشی در کاهش وزن ندارد، به این معنی است که هیچ مدرکی وجود ندارد و تحقیقات بیشتری لازم است.

اما سرکه سیب ممکن است ابزار مفیدی برای بهبود متابولیسم شما باشد. متابولیسم سالم تر به معنای سلامتی شماست.

تاثیر سرکه سیب بر ترشح انسولین و متابولیسم

تاثیر سرکه سیب بر ترشح انسولین و متابولیسم

پس از یک وعده غذایی شیرین، قند وارد گردش خون می شود و در نتیجه سطح قند خون بسیار بالا می رود. قند خون بالا باعث ترشح زیاد انسولین می شود. اگر این سناریو به طور مداوم در دوره های زمانی طولانی تکرار شود، برای انجام همان کار به مقدار فزاینده ای انسولین نیاز است. این مقاومت به انسولین نامیده می شود. مقاومت به انسولین آغاز تمام مشکلات متابولیک است. در نهایت انسولین کافی برای کاهش قند خون وجود ندارد و دیابت دور از دسترس نیست. اینجاست که سرکه سیب ممکن است کمک کند.

سرکه سیب سرعت جذب قند را کاهش می دهد، افزایش قند خون بعد از غذا کند می شود، به این معنی که به انسولین کمتری نیاز است. اگر انسولین کمتری مصرف کنید، احتمال مقاومت به انسولین کاهش می یابد و احتمال ابتلا به بیماری های متابولیک مانند دیابت را کاهش می دهید. تاثیر سرکه سیب بر قند خون به ویژه بعد از یک وعده غذایی شیرین دیده می شود.

مکانیسم اثر سرکه در کاهش قند خون بعد از غذا هنوز ناشناخته است. یک نظریه مربوط به تخلیه معده رد شده است. ممکن است بر روی آنزیم های گوارشی تأثیر بگذارد یا با افزایش جذب قند آنها از خون بر عضلات تأثیر بگذارد.

در یک کارآزمایی، به افراد 20 گرم سرکه سیب یا یک نوشیدنی دارونما داده شد. بلافاصله پس از آن، یک وعده غذایی شیرین، یک نان شیرینی حاوی کره و آب پرتقال حاوی 87 گرم کربوهیدرات به آنها داده شد. ترشح انسولین و قند خون بین گروهی که سرکه سیب مصرف کرده بودند و گروهی که سرکه سیب مصرف نکرده بودند مقایسه شد. افزایش قند در گروهی که سرکه سیب مصرف می کردند در مقایسه با گروهی که سرکه سیب نداشتند کمتر بود.

این نوع مطالعه توسط دانشمندان دیگر تکرار شده است و یک بررسی اخیر تایید کرد که حمایت قابل توجهی از نقش مثبت سرکه در کاهش قند خون بعد از غذا وجود دارد.6 سرکه سیب به عنوان درمانی برای افراد مبتلا به دیابت پیشنهاد شده است. به کنترل قند خون کمک می کند، اما تحقیقات بیشتری لازم است. البته به یاد داشته داشته باشید که برنامه غذایی و فعالیت بدنی دو جزء اصلی کاهش وزن هستند. برنامه غذایی باید اصولی و متناسب با شرایط شما باشد تا به بدن شما آسیبی نرساند. شما می توانید برای سفارش رژیم کاهش وزن با کارشناسان سایت ارتباط برقرار نمایید.

سایر مزایای سرکه سیب

سایر مزایای سرکه سیب

سایر فواید سلامتی بالقوه سرکه سیب شامل خواص پروبیوتیک و آنتی اکسیدانی آن است.

اگر از سرکه سیب زنده استفاده می کنید، ممکن است به حشرات روده خود کمک کنید. سرکه سیب حاوی بیش از صد گونه باکتری زنده مختلف (پروبیوتیک) است. پروبیوتیک ها از حشرات روده سالم حمایت می کنند که برای سلامتی حیاتی هستند. سرکه های ارگانیک دارای گونه های بیشتری نسبت به سرکه هایی است که با روش های کشاورزی مرسوم رشد می کنند.

پلی فنول ها، آنتی اکسیدان های گیاهی طبیعی به کنترل التهاب کمک می کنند و شواهد زیادی از نقش آنها در پیشگیری از بیماری های قلبی، سرطان و سکته مغزی وجود دارد.

سرکه سیب سرشار از پلی فنول های حاوی فلاونوئیدها، اسید کلروژنیک و سایر اسیدهای هیدروکسی سینامیک است. فرآیند تخمیر مضاعف فراهمی زیستی این آنتی اکسیدان ها را افزایش می دهد و این اثرات آنتی اکسیدانی است که فواید سلامتی را ارائه می دهد. تا به امروز، هیچ کارآزمایی نقش سرکه سیب در پیشگیری از بیماری ها را تایید نکرده است، اما پلی فنول های فراوان موجود، آن را به یک کاندید احتمالی برای تحقیقات بیشتر و فواید سلامت قابل توجه تبدیل می کند.

آیا باید سرکه سیب مصرف کنم؟

آیا باید سرکه سیب مصرف کنم؟

ما معتقدیم که در حال حاضر شواهد کافی برای توصیه سرکه سیب روزانه به عنوان یک مکمل سلامتی طولانی مدت وجود ندارد. دلایل قانع کننده ای وجود دارد که ممکن است مفید باشد، اما تا زمانی که تحقیقات بیشتری انجام نشود، مزایای آن ثابت نشده باقی می ماند.

چگونه آن را مصرف کنم؟

اگر احساس می کنید که می خواهید آن را روزانه مصرف کنید: رایج ترین راه برای گنجاندن سرکه سیب در رژیم غذایی خود اضافه کردن یک یا دو قاشق غذاخوری (10-30 میلی لیتر) در روز به آب یا چای است.

اگر می خواهید گه گاه آن را مصرف کنید؛ سرکه سیب را می توان در غذاهایی مانند سس سالاد، سس یا سوپ استفاده کرد.

سرکه سیب را قبل از غذای شیرین مصرف کنید تا افزایش قند خون خود را کاهش دهید یا روی غذاهای شیرین مانند چیپس سیب زمینی یا سیب زمینی سرخ شده بپاشید.

اگر سرکه سیب در مقادیر متوسط ​​مصرف شود، بی خطر محسوب می شود. مقادیر زیاد تر ممکن است با پتاسیم کم همراه باشد. گزارش شده است که پتاسیم به سطوح پایین خطرناکی کاهش می یابد، اگرچه این امر نادر است. ممکن است ناراحتی معده، مشکلات گلو و تداخل با داروها وجود داشته باشد. سرکه سیب یکی از اسیدی ترین غذاهای مصرفی است و نوشیدن سرکه سیب به تنهایی ایده خوبی نیست، زیرا ممکن است به مینای دندان شما آسیب برساند.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *