چربی سوزی و لاغری با قهوه سبز

تاثیرات معجزه آسای قهوه سبز در لاغری و کاهش وزن

دانه های قهوه سبز یک مکمل کاهش وزن قدرتمند است و در سال های اخیر محبوبیت زیادی به دست آورده است. اسید کلروژنیک موجود در دانه های قهوه سبزسبب جلوگیری از چاقی، دیابت، التهاب و سرطان می شود. این ترکیب به شما کمک می کند بهتر تمرکز کنید، خلق و خوی شما را تقویت می کند و سطح فشار خون را کنترل می کند. در این مقاله به فواید دانه های قهوه سبز، نحوه استفاده و خطرات آن می پردازیم.

معرفی دانه های قهوه سبز و نحوه ساز و کار آن

اینها دانه های قهوه طبیعی (و بو داده نشده) هستند، برخلاف آنهایی که معمولاً در بازار پیدا می کنید. مهمترین جزء دانه های قهوه اسید کلروژنیک است که معمولاً هنگام برشته شدن دانه های قهوه حذف می شود. دانه های قهوه سبز حاوی مقادیر زیادی کلروژنیک اسید هستند. مطالعات خواص ضد چاقی، ضد دیابت، ضد التهابی و ضد سرطان زایی اسید کلروژنیک را بیان می کنند.

مزایای سلامتی دانه های قهوه سبز برای بدن

مزایای سلامتی دانه های قهوه سبز برای بدن

  1. تسریع روند کاهش وزن

دانه های قهوه سبز می تواند به روند کاهش وزن شما کمک کند. مطالعات نشان می دهد که عصاره دانه قهوه سبز می تواند با کاهش تجمع چربی بدن به مبارزه با چاقی کمک کند. در موش های چاق که از رژیم غذایی پرچرب تغذیه شده بودند، عصاره دانه قهوه سبز به طور قابل توجهی افزایش وزن بدن را کاهش داد.

مطالعه دیگری امکان استفاده از عصاره دانه قهوه سبز به عنوان مکمل کاهش وزن را امیدوارکننده ذکر کرد. البته به یاد داشته داشته باشید که برنامه غذایی و فعالیت بدنی دو جزء اصلی کاهش وزن هستند. برنامه غذایی باید اصولی و متناسب با شرایط شما باشد تا به بدن شما آسیبی نرساند.

مظلب پیشنهادی :

رژیم غذایی اختصاصی

 

قهوه سبز در کمک به درمان دیابت

 

  1. قهوه سبز در کمک به درمان دیابت

اسید کلروژنیک موجود در دانه‌ های قهوه سبز بر سطح گلوکز خون تأثیر می ‌گذارد. در این مطالعه، شرکت ‌کنندگانی که دوز بالای عصاره قهوه سبز را دریافت کردند، بیشترین کاهش را در سطح گلوکز خون مشاهده کردند.

دریافت روزانه سه تا چهار فنجان قهوه بدون کافئین با محتوای اسید کلروژنیک بالا خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را تا 30 درصد کاهش می دهد. اسید کلروژنیک همچنین ترشح انسولین را تحریک می کند و اغلب به عنوان یک عامل بالقوه ضد دیابت توصیف شده است.

  1. تنظیم فشار خون

مصرف عصاره قهوه سبز در موش ‌های با فشار خون بالا کاهش سطح فشار خون آنها را نشان داد. نتایج مشابهی در انسان نیز مشاهده شد – جایی که سطح فشار خون در شرکت کنندگان انسانی در طول دوره مصرف عصاره قهوه سبز کاهش یافت.

اسید کلروژنیک تشکیل کورتیزول فعال را که هورمونی است که سطح فشار خون را افزایش می دهد، مهار می کند. مصرف قهوه سبز همچنین خاصیت ارتجاعی شریان را بهبود می بخشد و در نتیجه سطح فشار خون را کاهش می دهد.

قهوه سبز از پیری جلوگیری می کند

  1. قهوه سبز از پیری جلوگیری می کند

دانه های قهوه سبز حاوی مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان ها هستند و سبب جلوگیری از پیر شدن پوست می شوند. اسید کلروژنیک موجود در دانه های قهوه سبز خواص ضد پیری و عملکرد میکروسیرکولاتوری را در انسان بهبود می بخشد. مصرف دانه های قهوه سبز باعث افزایش رطوبت پوست وکاهش از دست دادن آب از طریق پوست و بهبود سطح pH پوست می شود. مصرف اسید کلروژنیک به مدت هشت هفته سبب آبرسانی بیشتر پوست می شود.

  1. ممکن است به تقویت تمرکز و خلق و خو کمک کند

دانه های قهوه سبز حاوی مقداری کافئین هستند. منابع نشان می دهند که کافئین، به طور کلی، می تواند سلامت روان را با تقویت خلق و خو، توجه، حافظه و هوشیاری بهبود بخشد. یک مطالعه وجود دارد که نشان می دهد عصاره دانه قهوه سبز می تواند اثرات محافظت کننده عصبی بر روی بیماران مبتلا به بیماری آلزایمر داشته باشد. با این حال، این حوزه نیازمند تحقیقات بیشتری توسط پژوهشگران است.

  1. ممکن است سطوح انرژی را افزایش دهد

این دوباره به کافئین کمی در دانه های قهوه سبز مربوط می شود. کافئین سطح انرژی را افزایش می دهد و حتی عملکرد ورزشی را افزایش می دهد. اما ما هنوز نمی دانیم که دانه های قهوه سبز چقدر می توانند در افزایش سطح انرژی شما موثر باشند.

اینها دلایل مهمی هستند که باید دانه های قهوه سبز را در برنامه روزانه خود بگنجانید.

طرز تهیه قهوه سبز

طرز تهیه قهوه سبز

تهیه قهوه سبز بسیار ساده است. برای  نتیجه بهتر می توانید از دانه های قهوه سبز به جای پودر قهوه سبز استفاده کنید.

10 گرم (1 ½ قاشق غذاخوری) ازدانه های قهوه سبز را در قابلمه ای بریزید (حتما آنها را از قبل آبکشی کنید) و آن را روی اجاق گاز قرار دهید.

دو فنجان آب اضافه کنید و بگذارید بجوشد.

حدود 10 دقیقه روی حرارت متوسط ​​رو به بالا بجوشانید.

عصاره را در ظرفی صاف کنید (با استفاده از یک صافی مشبک). شما می توانید آنها را در یک کیسه در بسته در یخچال نگهداری کنید. یک بار دیگر در عرض یک هفته از آنها استفاده کنید و آنها را دور بریزید.

از قهوه سبز خود لذت ببرید!

همچنین می توانید به سراغ کپسول های قهوه سبز بروید. هر کپسول قهوه سبز حدودا 20 تا 50 میلی گرم کافئین درون خود دارد – هرچند بسته به برند های مختلف این دوز نیز متفاوت خواهد بود. کپسول های قهوه سبز تا 400 میلی گرم کافئین می تواند برای اکثر مردم بی خطر باشد – مطمئن شوید که زیاده روی نکنید.

اگر از دانه های قهوه سبز استفاده می کنید، بسته بندی آن را از نظر محتوای کافئین بررسی کنید. دوز مصرفی را در نظر داشته باشید.

اگرچه دانه های قهوه سبز می تواند گزینه سالم تری باشد، اما باید موارد خاصی را در نظر داشته باشید.

عوارض جانبی دانه های قهوه سبز چیست؟

عوارض جانبی دانه های قهوه سبز چیست؟

مشکلات دوران بارداری و شیردهی

اطلاعات موثق کافی در این زمینه در دسترس نیست. بنابراین، در قسمت ایمن بمانید و از استفاده خودداری کنید.

سطوح غیر طبیعی هموسیستئین بالا

مطالعات نشان می دهد که مصرف بیش از حد اسید کلروژنیک می تواند سطح هموسیستئین خون را افزایش دهد. اگرچه ما به تحقیقات بیشتری نیاز داریم، سطوح بالای هموسیستئین ممکن است خطر بیماری قلبی عروقی را افزایش دهد.

مشکلات کافئین بیش از حد

اگرچه در مقادیر کم، قهوه سبز حاوی کافئین است. مصرف بیش از حد کافئین می تواند شرایط خاصی را ایجاد کند یا حتی آنها را بدتر کند. اینها عبارتند از اضطراب، اختلالات خونریزی، اسهال، فشار خون بالا، سندرم روده تحریک پذیر و نازک شدن استخوان ها.

دانه‌ های قهوه سبز، دانه‌ های طبیعی بو داده نشده با فواید سلامتی مهم هستند. آنها حاوی اسید کلروژنیک و سایر مواد مغذی گیاهی مفید هستند. آنها دارای خواص ضد پیری، ضد التهابی و ضد سرطان هستند. لوبیا ممکن است به کاهش وزن کمک کند و از مدیریت دیابت حمایت کند. آنها همچنین ممکن است سطح انرژی را افزایش دهند. با این حال، مصرف بیش از حد دانه های قهوه سبز ممکن است باعث اسهال، افزایش فشار خون یا افزایش سطح هموسیستئینی خون شود. در صورت مشاهده هر گونه عوارض جانبی، مصرف خود را محدود کرده و به دنبال مشاوره پزشکی باشید. همچنین می توانید برای سفارش رژیم کاهش وزن با کارشناسان سایت ارتباط برقرار نمایید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *