خواص و تاثیر شکلات تلخ بر لاغری

خواص و تاثیر شکلات تلخ بر لاغری

شکلات یکی از محبوب ترین خوراکی های شیرین در جهان است. در حالی که بیشتر مردم شکلات را ناسالم می دانند، باید خاطر نشان کرد که خوردن شکلات فوایدی برای سلامتی دارد. یکی از این فواید این است که شکلات می تواند به کاهش وزن کمک کند. در حالی که اکثر مردم بر این باورند که خوردن شکلات در شب باعث افزایش وزن آنها می شود، در واقع اینطور نیست. در واقع، شکلات تلخ می تواند به کاهش وزن شما کمک کند. این به این دلیل است که شکلات تلخ حاوی ترکیبی به نام تئوبرومین است که نشان داده شده متابولیسم را افزایش می دهد و چربی می سوزاند. بنابراین، اگر به دنبال راهی خوشمزه برای کاهش وزن هستید، خوردن شکلات تلخ در شب ممکن است راه حل باشد. در ادامه به بررسی تاثیر استفاده از شکلات تلخ بر لاغری و مزایای این ماده غذایی برای سلامتی می پردازیم؛ پس با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

حقایق تغذیه ای شکلات تلخ

کاهش وزن ممکن است از طریق افزایش احساس سیری از کاهش هوس اتفاق بیفتد و شکلات تلخ نیز ممکن است هوس را کاهش دهد. یک اونس (28 درصد) شکلات تلخ دارای 155 کالری و نزدیک به 9 گرم چربی است. علاوه بر این، شکلات تلخ حاوی شاخص گلیسمی بالایی است که ممکن است خطر ابتلا به دیابت را افزایش دهد. شکلات تلخ، به عنوان جایگزینی برای شکلات سفید، می تواند با بهبود حساسیت به انسولین، کاهش گرسنگی و اشتها و بهبود خلق و خوی، به کاهش وزن کمک کند.

آیا می دانستید که شکلات تلخ فواید زیادی برای سلامتی دارد؟ علاوه بر این، در مقادیر کم، با چربی های شکم مبارزه می کند و هضم را بهبود می بخشد.

آیا می توانیم در طول رژیم کاهش وزن شکلات تلخ بخوریم؟

آیا می توانیم در طول رژیم کاهش وزن شکلات تلخ بخوریم؟

بر اساس یک مطالعه اخیر نشان داده شده است که اسیدهای چرب تک غیراشباع موجود در شکلات تلخ باعث افزایش متابولیسم و ​​سوزاندن کالری می شوند. در نتیجه، شکلات تلخ ممکن است کمک موثری برای کاهش وزن باشد.

شکلات تلخ اغلب به عنوان یک غذای سالم در نظر گرفته می شود زیرا حاوی بسیاری از ترکیبات مفید مانند پلی فنول ها، فلاونوئیدها و کاتچین ها است. خوردن شکلات می تواند هوس ها را کاهش داده و سیری را تقویت کند و به شما امکان می دهد بدون بازگشت وزن، وزن خود را کاهش دهید. محققان 12 خانم که بسیار شکلات تلخ مصرف می کردند را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند که سطوح بالای هورمون گرسنگی گرلین موجود در شکلات اشتها را کاهش می دهد و باعث می شود زنان کمتر احساس گرسنگی کنند. در یک مطالعه مصرف شکلات تلخ با کاهش مصرف غذا مرتبط بود. تصور می شود شکلات تلخ باعث تقویت خلق و خو و سلامت روانی می شود که ممکن است به کاهش وزن کمک کند. شکلات تلخ حاوی مقدار زیادی قند اضافه شده است که در صورت مصرف زیاد باعث چاق شدن بدن می شود.

شکلات تلخ حاوی آنتی اکسیدان هایی است که به محافظت از بدن در برابر آسیب رادیکال های آزاد کمک می کند. همچنین تصور می شود که این نوع آنتی اکسیدان خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد.

شکلات تلخ یک میان وعده عالی برای افرادی است که به دنبال یک میان وعده شیرین برای استراحت پس از یک روز کاری طولانی هستند. شما نه تنها با مصرف آن شیرینی خود را ارضاء خواهید کرد، بلکه به طرق مختلف به سلامت کلی خود نیز کمک خواهید کرد.

بهترین زمان برای خوردن شکلات تلخ برای کاهش وزن

بهترین زمان برای خوردن شکلات تلخ برای کاهش وزن

هیچ پاسخ قطعی برای این سوال وجود ندارد زیرا متابولیسم و ​​اهداف کاهش وزن همه متفاوت است. با این حال، برخی از کارشناسان پیشنهاد می کنند که خوردن شکلات تلخ در صبح یا بعد از ظهر ممکن است مفید باشد زیرا می تواند به کنترل هوس و افزایش سطح انرژی کمک کند. شکلات تلخ همچنین سرشار از آنتی اکسیدان ها و فیبر است که هر دو می توانند باعث کاهش وزن شوند.

اگر می خواهید وزن کم کنید، در اسرع وقت شکلات تلخ مصرف کنید. تصور می شود که شکلات تلخ فشار خون را کاهش می دهد و آنتی اکسیدان بالایی دارد. شکلات تلخ بهتر است در مقادیر کم (1-2 اونس) هر روز، ترجیحاً در مقادیر زیاد (تا 85 گرم) مصرف شود. حتی افراد سالم می توانند از یک کاسه شکلات تلخ به عنوان میان وعده لذت ببرند. شکلات تلخ به طور ایده آل باید بعد از غذا بعد از ظهر مصرف شود، زمانی که اشتها کم است.

اگر بعد از ساعت 4 یا 5 بعدازظهر شکلات بخورید، متابولیسم کافئین توسط بدن شما بیشتر طول می کشد. اگر قرار است شب به رختخواب بروید، بهتر است حداقل دو ساعت قبل از خواب غذا بخورید.

فواید شکلات تلخ برای سلامتی

مصرف شکلات تلخ با تعدادی از فواید سلامتی از جمله بهبود سلامت قلب و کاهش التهاب مرتبط است. اگر به دنبال راهی خوشمزه برای بهبود سلامتی خود هستید، شکلات تلخ یک انتخاب عالی است. این نوع شکلات سرشار از آنتی اکسیدان است و نشان داده شده است که مزایای زیادی برای سلامتی دارد.

شکلات تلخ با کاهش فشار خون و سطح کلسترول مرتبط است. همچنین می تواند به بهبود عملکرد شناختی و کاهش خطر سکته کمک کند. علاوه بر این، شکلات تلخ می تواند به بهبود حساسیت به انسولین و کنترل قند خون کمک کند. بنابراین، اگر به دنبال راهی خوشمزه برای تقویت سلامتی خود هستید، شکلات تلخ یک گزینه عالی است. بر اساس برخی تحقیقات، شکلات تلخ می تواند به بهبود حساسیت به انسولین در انسان کمک کند. ثابت شده است که شکلات تلخ حساسیت به انسولین را افزایش می دهد، اشتها را کاهش می دهد و خلق و خو را بهبود می بخشد

با وجود این واقعیت که شکلات تلخ حاوی مقدار متوسطی چربی اشباع شده است، حاوی فلاونوئیدهای محافظ قلب است. خوردن شکلات تلخ راحت است. اگر می خواهید وعده غذایی خود را با یک میان وعده خوشمزه و سالم به پایان برسانید، شکلات تلخ به طور کلی انتخاب سالم تری است.

با وجود این واقعیت که کره کاکائو حاوی سطوح بالایی از چربی اشباع شده است، یک سوم چربی شکلات از اسید استئاریک تامین می شود. اسید استئاریک یک چربی اشباع شده است، اما مانند اکثر چربی های اشباع شده، کلسترول بد را افزایش نمی دهد.

آهن، منیزیم، روی، مس و فسفر از جمله مواد معدنی موجود در شکلات تلخ هستند. مواد معدنی مانند روی، که ایمنی را تقویت می‌کند، می‌تواند به حفظ سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها کمک کند و منیزیم که کیفیت خواب را بهبود می‌بخشد نیز در بدن شما یافت می‌شود.

عوارض جانبی شکلات تلخ

عوارض جانبی شکلات تلخ

برخی عوارض جانبی بالقوه در ارتباط با شکلات تلخ وجود دارد، مانند ناراحتی گوارشی، سردرد و سرگیجه. با این حال، این عوارض معمولاً خفیف هستند و فقط در درصد کمی از افراد رخ می دهند. به طور کلی، مصرف شکلات تلخ در حد اعتدال بی خطر است

به نظر می رسد استفاده از شکلات تلخ به عنوان میان وعده، گزینه ای عالی باشد. اما باید در نظر داشته باشید که استفاده زیاد از شکلات تلخ می تواند نتیجه معکوس بر روی روند کاهش وزن شما بگذارد. پیشنهاد ما به شما استفاده از یک رژیم غذایی مناسب و اصولی برای کاهش وزن است.

همچنین می توانید برای سفارش رژیم کاهش وزن با کارشناسان سایت ارتباط برقرار نمایید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *