مواد غذایی جایگزین نمک کدامند ؟

مواد غذایی جایگزین نمک

نمک یکی از رایج ترین ادویه ها است. در حالی که استفاده از آن در حد اعتدال معمولاً نگران کننده نیست، مصرف بیش از حد نمک با فشار خون بالا و سایر مشکلات سلامتی مرتبط است. بسیاری از افراد مبتلا به بیماری های مزمن باید نمک را کاهش دهند و مردم آمریکا معمولاً بیش از حد از آن می خورند. در عوض، می‌توانید چندین گیاه، ادویه و مواد دیگر را امتحان کنید تا طعم و مزه‌ای را به غذای مورد علاقه خود اضافه کنید.

در اینجا 13 جایگزین طعم دهنده نمک آورده شده است.

ادویه ها و مواد غذایی جایگزین نمک

سیر

سیر یک ادویه تند است که طعم را بدون افزایش محتوای سدیم افزایش می دهد. در دستور العمل های سس گوجه فرنگی و ماریناد می توانید نمک را کاهش دهید و مقدار سیر را دو برابر کنید. طعم سیر در سوپ ها و سرخ کردنی ها نیز خوشمزه است.

علاوه بر این، این سبزی سرشار از فواید سلامتی است. مطالعات نشان می دهد که ترکیبات سیر ممکن است ایمنی را تقویت کند، فشار خون را کاهش دهد و سلامت مغز را ارتقا دهد.

سیر - جایگزین نمک

آب لیمو

مرکبات، به ویژه آب و پوست لیمو، جایگزین بسیار خوبی برای نمک در برخی از دستور العمل ها است. آب لیمو به‌عنوان منبع اسید، مانند نمک عمل می‌کند و طعم یک غذا را نشان می‌دهد. در همین حال، پوست لیمو عطر و طعم مرکبات قوی تری دارد. آب و پوست لیموترش و پرتقال نیز این اثرات را دارد.

مرکبات را می توان روی سبزیجات پخته ریخته و در سس های سالاد و مارینادهای گوشت و ماهی استفاده کرد.

شوید

طعم تازه شوید، همراه با رازیانه و کرفس، آن را به جایگزینی خوش طعم برای نمک تبدیل می کند. شوید جایگزین خوبی برای غذاهایی مثل ماهی و سالاد سیب زمینی است. می توانید آن را روی ماهی قزل آلا بپاشید، از آن به عنوان چاشنی اصلی در سالاد سیب زمینی استفاده کنید، یا آن را به آب لیمو یا لیموترش برای غذاهای ماهی اضافه کنید.

شوید - جایگزین نمک

پیاز خشک یا پودر پیاز

مانند سیر، پیاز طعم را برای تقریباً هر دستور غذای خوش طعمی افزایش می دهد. به طور خاص، پیاز خشک یا پودر پیاز قوی تر از پیاز تازه است و می توان آن را با نمک در سیب زمینی سرخ کرده، سوپ، خورش، دیپ و سالسا جایگزین کرد.

سرکه بالزامیک

سرکه بالزامیک طعمی تند و ترش با کمی شیرینی دارد. طعم طبیعی غذا را نیز به ارمغان می آورد و نیاز به نمک را به حداقل می رساند. از سرکه بالزامیک در سس های سالاد، سوپ ها، خورش ها و مارینادهای گوشت و ماهی استفاده کنید. کم کردن آن در یک قابلمه روی حرارت کم شربت خوش طعم‌ تری ایجاد می‌کند که می‌توانید روی گوجه ‌فرنگی تازه یا سبزیجات برشته بریزید.

فلفل قرمز دودی

طعم دودی و تند پاپریکا دودی با رنگ قرمز تیره همراه است. آن را به گوشت تاکو، خورش ها، فلفل قرمز و ناچو اضافه کنید. همچنین می توانید از آن برای جایگزینی سالسا که اغلب سرشار از سدیم است استفاده کنید.

قابل ذکر است که این ادویه ممکن است چندین فواید سلامتی داشته باشد. به عنوان مثال، مطالعات نشان می دهد که ترکیب پاپریکا کپسایسین، که غذا را تند می کند، ممکن است رشد سلول های سرطانی را متوقف کند.

فلفل قرمز دودی - جایگزین نمک

روغن ترافل

روغن ترافل با قارچ های خوراکی برای طعمی قوی و خاکی که توسط دوستداران غذا در سراسر جهان ستایش می شود، تزریق می شود. آنقدر قوی است که می توانید مقدار کمی را به جای نمک استفاده کنید. آن را روی پاستا، پیتزا، تخم مرغ، ذرت بو داده، پوره سیب زمینی و سبزیجات بریزید.

رزماری

رزماری یک گیاه محبوب است که اغلب در روغن، غوطه ور می شود. اضافه کردن رزماری تازه یا خشک را به سوپ ها، خورش ها و کباب ها و همچنین سبزیجات برشته، سس ها، سس ها و نان ها در نظر بگیرید.

رزماری - جایگزین نمک

زنجبیل

زنجبیل با نیش تند و شیرین خود می تواند جایگزین نمک در بسیاری از غذاها شود. می توانید ریشه زنجبیل تازه خرد شده یا زنجبیل خشک شده را با سیب زمینی سرخ کرده، سس ها، مارینادها، نوشیدنی ها و سوپ ها مخلوط کنید.

علاوه بر این، این ریشه قرن ها برای اهداف دارویی مورد استفاده قرار گرفته است. اثرات ضد التهابی نشان می دهد و ممکن است به بهبود درد عضلانی، در میان سایر فواید سلامتی کمک کند.

زنجبیل - جایگزین نمک

آمینوهای نارگیل

آمینوهای نارگیل، یک مایع قهوه‌ای تیره است که از شهد نخل نارگیل تهیه می‌شود، طعمی شبیه سس سویا دارد، اما مقداری شیرینی دارد و میزان سدیم بسیار کمتری دارد.

این ویژگی‌ها آن را به یک جایگزین عالی برای سس سویا در سرخ ‌کرده‌ ها، غذاهای برنجی، سس‌های غوطه ‌وری و ماریناد تبدیل می ‌کند.

گشنیز

گشنیز از دانه های گیاه گشنیز به دست می آید. طعمی گرم، گلدار و لیمویی دارد و اغلب به صورت آسیاب شده یا کامل به سالسا، سوپ و کاری اضافه می شود. گشنیز همچنین دارای آنتی اکسیدان های متعددی از جمله ترپینن، کوئرستین و توکوفرول است. مطالعات آزمایشگاهی و حیوانی نشان داده است که این ترکیبات ممکن است سلامت و ایمنی مغز را تقویت کنند.

تکه های فلفل قرمز

برای یک غذای تند، نمک را با تکه های فلفل قرمز عوض کنید. این چاشنی قوی از فلفل تند خشک تهیه می شود. طعم آن در سوپ، فلفل قرمز، سس، ماریناد، پیتزا و پاستا بسیار خوشمزه است.

سرکه سیب

سرکه سیب شیرین و ترش یک جایگزین همه کاره نمک است. می توان از آن به عنوان ماریناد برای گوشت استفاده کرد، با سس سالاد مخلوط کرد و روی سبزیجات ریخت. به علاوه، سرکه سیب ممکن است فوایدی برای سلامتی داشته باشد. مطالعات حیوانی نشان می دهد که سرکه کلسترول را کاهش می دهد و عوامل خطر بیماری قلبی را بهبود می بخشد.

سرکه سیب - جایگزین نمک

دارچین

دارچین که یکی از رایج ترین مواد در پخت و پز است، می تواند جایگزین نمک نیز شود. این ادویه گرم دارای ته رنگ های کمی شیرین و فلفلی است. آن را به فلفل قرمز، سوپ، سس گوجه فرنگی، کاری، کباب و ماریناد برای مرغ یا بوقلمون اضافه کنید.

 

علاوه بر این، هنگام پختن لوبیا یا عدس می توانید دارچین را با نمک عوض کنید. برای حداکثر طعم یک چوب دارچین به قابلمه اضافه کنید.

شما کدام یک از این مواد را به جای نمک استفاده می کنید؟ چه مواد دیگری به نظر شما می تواند در این لیست قرار بگیرد؟

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *