هشت راهکار برای کاهش چربی صورت

کاهش چربی صورت

حتما برای شما هم اتفاق افتاده است که وقتی دچار اضافه وزن می شوید، صورت شما اولین قسمتی است که چاق می شود. امروزه بسیاری از افراد از چاقی صورت خود ناراحت هستند و علیرغم تناسب اندام و فعالیت فیزیکی، این چاقی صورت سبب ناهماهنگ شدن اندام آن ها می شود. در ادامه این مقاله راهکار هایی جهت کاهش چربی صورت آورده شده است.

  • ورزش هوازی را در برنامه خود قرار دهید.

ورزش های هوازی، باعث بالا رفتن ضربان قلب و فعالیت بیشتر قلب می شود. ورزش های هوازی به سوخت و ساز چربی ها از جمله چربی های صورت سرعت می بخشند. شما می توانید ورزش های هوازی را با شدت کم، متوسط یا زیاد را در برنامه روزانه خود قرار دهید. تحقیقات نشان داده اند کسانی که در هفته به میزان 150 دقیقه تمرینات هوازی را انجام داده اند، توده چربی زیادی را از دست داده اند.

ورزش های هوازی

  • تمرینات صورت را به طور منظم انجام دهید

شواهد نشان داده اند که انجام تمرینات و ورزش های مخصوص صورت، می تواند به کاهش چربی های صورت کمک کند. تمرینات صورت باعث تقویت عضلات صورت و در نتیجه کاهش چربی صورت می شود.

  • مصرف الکل را کاهش دهید

مصرف بیش از حد الکل می تواند سبب کم آبی بدن شود. این امر سبب می شود بدن اقدام به حفظ آب و احتباس آب کند. در این موارد ممکن است احتباس آب در صورت رخ دهد که در نتیجه می تواند باعث پف و ورم صورت شود. همچنین الکل می تواند به افزایش وزن کمک کند چرا که الکل حاوی کالری خالی است و هیچ ماده مغذی ندارد. کالری خالی سبب می شود میزان کالری دریافتی روزانه افزایش یابد و افزایش وزن رخ دهد.

الکل می تواند احساس سیری را در فرد سرکوب کند و فرد را به خوردن بیشتر مواد غذایی تحریک می کند. افزایش چربی در بسیاری از افراد از ناحیه صورت شروع می شود؛ پس مصرف الکل می تواند روند لاغری صورت را به تعویق بیندازد.

  • آب بیشتری بنوشید

نوشیدن یک لیوان آب قبل از غذا می تواند به فرد کمک کند احساس سیری بیشتری کند و در ادامه کل کالری مصرفی فرد را کاهش دهد. همچنین نوشیدن آب می تواند سبب افزایش سوخت و ساز بدن شود که این امر خود به کاهش چربی ها از جمله چربی های صورت کمک می کند.

یک تحقیق در سال 2016 نشان داده است که مصرف آب همچنین لیپولیز را تقویت می کند. لیپولیز زمانی اتفاق می افتد که بدن ذخایر چربی را به اسیدهای چرب تجزیه می کند و از این اسید های چرب می تواند به عنوان انرژی از آنها استفاده کند. استفاده از این ذخایر چربی کلید کاهش وزن و در نتیجه لاغری صورت است.

نوشیدن آب

  • خواب بیشتری داشته باشید

داشتن مقدار مناسب خواب خواص زیادی دارد. برعکس، کم خوابی ممکن است منجر به افزایش وزن شود. تحقیقات نشان داده اند کمبود خواب بر سطوح هورمون‌ های خاصی از جمله کورتیزول که احساس گرسنگی و سیری را تقویت می‌کنند، تأثیر می‌گذارد. به طور خاص، به نظر می رسد کمبود خواب سطح هورمون گرلین (هورمون گرسنگی ) را افزایش می دهد و سطوح هورمون لپتین (همرمون سیری) را کاهش می دهد. در نتیجه، فردی که دچار کم خوابی است ممکن است بیشتر غذا بخورد و به غذاهای پر کالری روی بیاورد. خواب کافی سطح هورمون های گرسنگی را کاهش داده و در نتیجه از افزایش وزن جلوگیری می کند که همین اقدام سبب کاهش چربی های صورت می شود.

  • رژیم غذایی کلی را بهبود بخشید

رژیم غذایی سرشار از غذاهای فرآوری شده، از جمله کربوهیدرات های تصفیه شده مثل نان های سفید، کیک و شیرینی، پاستا و ماکارونی، منجر به افزایش وزن و چاقی می شود. غذاهای فرآوری شده کالری، نمک و قند زیادی دارند. کربوهیدرات های تصفیه شده گروهی از غذاهای بسیار فرآوری شده با غلات هستند که در طی فرآوری، این غذاها فیبر و مواد مغذی خود را از دست می دهند در نتیجه کالری خالی زیادی دارند.

کربوهیدرات های تصفیه شده قند خون را بدن خیلی سریع بالا می برند و این امر منجر به افت سریعتر قند خون و در نتیجه پرخوری می شود.

بهبود رژیم غذایی

رژیم غذایی یک برنامه غذایی است که متناسب با ویژگی های لایف استایل شما طراحی می شود. شما می توانید با مراجعه به متخصصین تغذیه برای لاغری و کاهش وزن اقدام کنید. سفارش رژیم غذایی به صورت آنلاین در سایت دکتر مهشید دژن امکان پذیر است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با رژیم کاهش وزن می توانید مقاله زیر آورده مطالعه بفرمایید.

رژیم کاهش وزن

  • مصرف نمک را کاهش دهید

رژیم‌ های غذایی سرشار از نمک باعث احتباس آب در بدن می ‌شود. به طور معمول احتباس آب منجر به تورم و پف در صورت و سایر اندام های بدن می شود. در چنین شرایطی بهتر است افراد مشکوک به احتاس مایعات، نمک مصرفی خود را در رژیم غذایی محدود کنند. غذا هایی که نمک بالایی دارند عبارتند از:

  • کنسرو ها
  • مواد غذایی فرآوری شده مثل سوسیس و کالباس و …
  • انواع چیپس و اسنک ها
  • انواع نوشیدنی ها
  • انواع کیک های بازاری
  • انواع سس های بازاری
  • انواع پنیر ها
  • مواد غذایی نمک سود شده

بهتر است برای کنترل بیشتر روی میزان نمک مصرفی، وعده ها و میان وعده ها را در خانه تهیه کنید. سعی کنید تا حد امکان از اضافه کردن نمک به غذاهای خود پرهیز کنید و فقط به میزان نیز از نمک استفاده کنید.

  • لاغری موضعی صورت با دستگاه های لاغری را امتحان کنید

اگرچه راهکار های فوق، راهکار های خوبی برای کاهش چربی صورت هستند ولی این راهکار ها بسیار زمانبر هستند و در بعضی مواقع می تواند نتیجه دلخواه را برای شما به ارمغان نیاورد. امروزه استفاده از روش لاغری با دستگاه به دلیل تسریع در روند لاغری و گرفتن نتیجه دلخواه بسیار در بین محبوب شده است. شما می توانید از دستگاه های اندرنولوژی و ار اف برای لاغری موضعی در ناحیه صورت کمک بگیرید. شما می توانید از طریق صفحه دستگاه های لاغری با انواع این دستگاه ها آشنا شده و برای رزرو وقت اقدام فرمایید.

در حال حاضر به نظر می رسد سریع ترین و بهترین راه برای کاهش چربی صورت، استفاده از دستگاه های لاغری و در کنار آن پیروی از یک رژیم مناسب است.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *